Sevdaoz doğum parasını her anne alıyor. Devletin doğan çocuğa hediyesi gibi düşünün. 1. Çocuk 300 2. Çocuk 400 3. Çocuk ve üstü 600 ₺ alıyor. Ben 300 almıştım.
Süt parası (emzirme ödeneği) da SGK’lı kadın ya da kendi değil de eşi SGK’lı olan herkese veya Bağ-Kur’lu çalışanlara yatıyor. Biz alamamıştık onu. Eşim Emekli sandığına bağlı olduğu için devlet memurları alamıyormuş.
Rapor parası da 90 gün prim gün sayısını dolduran doğum iznine ayrılan hamile kadınların SGK’dan aldıkları paradır. Bunu alabilmeleri için çalışma durumlarının aktif olması gerekiyor. Yani işten ayrılmamış olmak gerekiyor. Ben 90 gün prim sayısını doldurmama 1 hafta kala ayrıldığım için bunu da alamamıştım.