Merhabalar benim bu ikinci gebeliğim ve 38 yaşında olduğum için doktorum ikili-üçlü taramanın kesin bir geçerliliği olmadığını ve fetal DNA yaptırmam gerektiğini söyledi. Birkaç gündür internette bununla ilgili yazılar araştırdım. Sonunda kafamda bir kuşku olmasın diye dün 1 tüp kan vererek yaptırdım. Bebeğin bütün kromozomlarına bakılması için tam kapsamlı olanını seçtim eğer isterseniz yalnızca 5 değere bakılanı da seçebilirsiniz ama ben yaptırmışken hepsine bakılsın istedim. Down sendromunda %99, trizomi 18′de %97, trizomi 13′te %94 gibi bir doğruluk oranına sahip olduğunu öğrendim. Verdiğim 1 tüp kan Fransa’ya gidecek ve oradaki laboratuvarda incelenecekmiş, sonucun açıklanması 10 günü bulur dediler. Yalnız maliyeti biraz fazla yaptıracak olanlar bunu dikkate alsın. Sizin doktorunuz da yaştan dolayı risk altında olduğunuzu ve bunu yaptırmanızı önerdi mi? Yaptırdıysanız sonuç ne oldu? Allah hepimizin yardımcısı olsun. Bebişlerimiz sağlıkla gelsin. 🙏🏻