OzlmMmmm sağlık açısından yapılması önemli olan bir test. Zorunluluğu size kalmış tabi ama onu yapmazsanız üçlüyü yaptırmak isterler ileriki zamanda. En azından Allah korusun bebekte bir anomali varsa (down sendromu sahibi özel çocuklar gibi)saptanması açısından önemli. Kimse bebeğinden vazgeçecek değil tabi ama olası bir durumda ne ile karşılacağını bilmek önemli. Gerek tedavi, gerek bakım, gerek büyütme açısından. Yaptırmak zor bir şey değil hem sadece kan alınacak ense kalınlığına vs bakılacak ultrasondan. Ama bir perinatologa yaptırmanız veya sonucu ona göstermeniz daha sağlıklı. Çünkü kadın doğum uzmanları riskli gebeliklerde fazla uzmanlaşmış değiller. Perinatologlar işin ehilleri asıl. 11-14 ve 22-24. Haftalarda perinatolog muayenenizi muhakkak yaptırınız. Sonuçta her şey bebeklerimiz ve bizim için.