Bence gerekli.Ben ebeme danışarak sadece süt sağım makinesini aldım.Başka ekstra birşey almadım.Çünkü sütünüz sağdıkça yenileniyor.Bebek tüm sütü içemiyor dolayısıyla göğüsler tam boşalma sağlayamıyor.Ama almak istemezseniz de sizin tercihiniz.El ile sağımı öğrenebilirsiniz ama o da her zaman için kolay olmayabilir.Tercih sizin.