mor_menekse1 öncelikle merhaba ben de doktorum. 36+6 ikizlere gebeyim.
tüp bebekle hamile kaldım.
doktorum profesör ve perinatoloji üzerine hoca.
hamileliğim 8. Haftasında ben de kendisine nift testi yapayım mı diye sordum. Bana gerek yok ben bir patoloji görürsem (ayrıntılıda) gerekirse cvs ya da amniyosentez yaparım dedi.
nitekim 12. HAftada bebeklerimin birinde ense kalınlığı saptandı. Ve cvs biyopsisi yapıldı.!(2500tl ödedim)
nift testi yapıldığında ve genetik bir anomali saptandığında hangi bebekte olduğunu bilmiyorlar bir.
o zaman da amniyosenteze gidiyorsunuz 2.
malesef bazı doktorlar anlaşmalı oluyor ve gönderdikleri hasta başına pay alıyorlar.
biz nift yapmadık, ikili test yapmadık. Eşim de radyoloji uzmanı bu arada. Ve bir bebeğimde burun kemiği de küçüktü yani. biyopsi sonucu şükür temiz geldi yavrumun.
naçizane önerim şu olur size.
İkili test ve nift gerek yok.
bebeklerinizin ense kalınlığı iyi ise, burun kemiği normal ise endişeye mahal yok. Biyopsisiz ayrıntılı ultrasona gidersiniz.
18-21. Hafta arasında bence 20 ve 21 daha ideal beyin damarları tam gelişmiş oluyor. O haftalarda çok iyi bir uzmanda -mümkünse perinatoloji doçent ya da profesörü- ayrıntılı ultrason yaptırın.
o nift testinden de ikili testten de çok önemli.
(ikili test dediğim ense kalınlığı ölçümü ve burun kemiği normalse rahat olabilirsiniz kandaki hormon düzeyi yüksek çıkar ikiz gebelikten ötürü biz kan vermedik burun kemiğine ve ense kalınlığına baktık)
Nift para tuzağı. Düşmeyin. Yapmayın.