Funda2735 merhabalar , ilk gebeliğim 42 . Hafta da zor bir doğum olarak oldu yüz geliş değil baş geliş kordon dolanmadı ve omuz takılması kesi atıldı bu yüzden ama perineyi 36dan beri yapıyordum ilk başlarda kibar kibar daha sonra biraz bastıra bastıra sertleştirmiştim, doğum zor olunca etkisini o an göremesem de dikiş izi ve toparlanma sürecinde etkisi çok oldu . Doğumda doktorun suratına da sıçtım lavman yapılamadı aceleden utancımdan kontrole geç gittim doktora utandığımı dedim ebeler baksın dedi 3 ebe de dikiş izimi bulamadılar buradan olması lazım ama doktor bey solak mıydı ya dediler sola baktılar yine birşey yok , en sonunda doktor geldi çok ama çok ince sertlik vardı burası dedi Merve hanım perine masajını uzun süre yaptı iyi toparlamış dedi . Daha sonra kaç doktora gittim hepsi alttan kontrolden sonra sezeryanmıydı dedi hayır kilolu normal doğum falan dedim nasıl kesisiz doğurdun dediler