EmelSoydemir ben ikili taramaları yaptırmadım sadece down sendromu anlaşılıyo diye. Öylede olsa aldırmıcağım için yaptırmadım. Ama detaylı ultrason önemli çünkü bebeğin damarlarına kalp kapakçıklarına beynine tüm organlarına bakıyolar.. eğer bi sorun varsa ve tedavi edilebilcekse hamileliğinz süresinde tedaviye başlıyolar. Eğer sorun doğduktan sonra tedavi edilecek bi sorunsa, doğum yaptığınızda doktorlar bebeğin tedavisi için hazır beklemiş oluyolar ve vakit kaybınız olmuyor. Örneğin allah korusun bebeğin kalp rahatsızlığı varsa, doğuma buna hazırlıklı giriyolar ve bebek doğduğu gibi ameliyata alınıp tedavisi başlıyo. Ama siz detaylı yaptırmazsanız bebek doğduktan sonra bazı belirtilerden şüphelenip hastalığı teşhis etmek için uğraşıyolar, teşhisten sonra tedavisine başlanıyo yani zaman kaybediliyo. Bu yüzden hem sizin hemde doktorunuzun hazır olması, bebeğin sağlığı açısından çok ama çok önemli.