ÖnNot: Öncelikle her bir cümlem kişisel görüş ve tecrübelerimdir. Dileyen okusun geçsin dileyen kendine uyarlasın dileyen not alsin..
Son muayenemde doktor talebi ile 2 gün sonrasına “doğuracakmış gibi hazırlıklı gel” sözü ile ihtimalli doğum tarihi almış oldum. 38+4 e denk gelen 6 Eylül tantanalı bir yatis yapıldı.. 8 gibi giriş yapip suni sanci verilerek epidural desteği ile 17:25′'te Eylül Afra’mi kucağıma aldım.. (doğum hikayemi detaylandirmiyorum çokça güzel hikayeler var<3 )
Burada önerebileceğim tek şey HERHANGI BIR SAGLIK SORUNUNUZ YOKSA BIRAKIN BEBEGINIZ KARAR VERSIN GELECEGI GUNE VE SAATE. Çunku Ham meyveyi dalından koparmış hissi oluşturdu bende. (Onerim normal dogum icindir Sezeryande durumlar nedir bilmiyorum)
Bu noktada doğum çantama geçiş yapayım;
Anne için ve bebek için tüm detayları ile çanta hazırladım fakat 1 gün kaldığım hastanede 1 adet penye sabahlık elbise takimi 1 adet normal elbise tarzı penye yeterli geldi. Depend bile kullanamadım vajinama yakın temas ile dikişlerime baskı yapar gibi hissettim. Hastanenin verdiği hasta bezleri ile çok daha rahat ettim. Sutyen zaten kullanamadım sadece hastaneden çıkışta taktım çıkış için günlük bir kıyafet de yeterli geldi bana.
Bebek için 10lu set almadım 5erli yeterli geldi. 3 4 takım götürdüm fakat ek olarak eldiven çorap zıbın üst alt parçalar vs bolca götürdüm. Eldiven bol götürün düşürüyor sipalar. 3 4 adet battaniye ve 1 paket bez ıslak mendil vs aldım. Yine isteyen olursa tam listemi atarım fakat temel kullandıklarım bunlar olduğu için ekstra yazdım. (Bebek için biberon vs bol ÖNLEMLI esya almak abartı değil arkadaşlar)
=> Çatlak
Ben pehlivan gibi yaglandim çatlak yarık olmadi. Yağları hangisi denk geldiyse onu kullandım. Birbirine karmadim ama belli bir sira ile de kullanmadım karışık sıra ile yaptım. (bio oil, badem yağı, zeytin yağı, hindistan cevizi yağı kullandıklarım)
GELELIM Dogum sonrasına
Ilk 2 gün süt gelmedi. Yine de emzirdim fakat meme başı yarası oldu ve malesef meme başım da çıkmadığı için Bebek ağzına alamadı damağı ile ezdi hala daha emzirme düzenim oturmadı. Baş yarası geçti bu makine ile sağıma geçtim bu sefer de uç yarası oldu.. hala daha uğraş içindeyim. Sütümvar şükür ama bebegimle kavuşamadık memeden dudağa.
ÖNERI:EN AZ 1 AY ÖNCESİNDEN MEMELERI ZEYTİN YAĞI ILE OVUN MASAJ YAPIN YUMUSATIN. Ilk çocuğu olanlar için meme ucu çıkarıcı aparatlar var temin etsin günlük bir süre onunla çıkarmaya çalışsın. Sakin ama sakın meme sağlamayı ihmal etmeyin.
Yara için lansinoh, mustela, zeytin yağı kullandım. Ilk ikisinden beklentim fazlaydı ama tatmin etmedi . Bugün doktora gitti. Medicassol yazdı bakalim ne olur.
Ve gümüş kapak aldım kullanmaya bugün başladım sanki ilk kullanıma göre bir tık rahatlattı. Sürekli kullandimdafaydasını görürüm inşallah.
Diğer önerilenler ve henüz yapmadiklarim ise
Tahinin üzerinde kalan yağ, ayva çekirdeği jeli, aleovera jeli .
(Elektroniksağma makinesi eliniz altında olursa iyi olabilir her şeye rağmen. Size kalmış yine de)
=>SUT IÇIN YAPTIKLARIM
+humana çayi
+bestlak damla
+kesinlikle bol su min.3L
+tahinli süt(tahin helvası da katan var)
+Incir.kuru yaş farketmeden . Kayısı kurusu gibi ürünlerin de süt yaptığı söyleniyor ben henüz ona geçemedim :)
- e bebekten Malt aldım ama emzirme evresine geçtiğimde kullanacağım. 24lu alınırsa indirimli oluyor.
Bebeğim için kullandigim camasir deterjan ve duş sabunu ise siveno markasının ürünleri. Vegan olduğu için ilk 3 ay bu markayı kullanıp sk da granüle geçerim.
Hamileliginizigüzel geçirmeniz sağlık li rahat bir doğum ile omrunuzu saglik sihhatle evladiniz ile taclandirmanizi dua ederim.. Annelik zor nitekim şahane bir şey..
Lohusalık için Allah yardımcımız olsun bunun için zoomda falan dertlesmek lazım anlatılacak gibi değil 😀