Merhaba , ben 15 saat sancı ile vajinal doğumu bekledim sonra acil sezeryana alındım. Biraz size bildiklerimi anlatmak istedim. doğum da önemli olan psikolojikmen hazır olmanız -bu ilk unsurdur. Bu da nasıl olur vajinal doğumun ne kadar çok faydası olduğunu öğrenmelisiniz ve herkese göre özel bir süreçtir bunu bilin. Siz yaşamadan ne kadar sancılı olucağını bilemezsiniz, belki de sizin için o sancılar dayanabilir olur o an. Vajinal doğum demek en az konplikasyon demek, bebeğiniz için en az risk demektir. Daha sonraki hamilelik için de ayrıca artıdır.
eğer bir kişi sezeryan ile doğum yapıyorsa bu ilk başta anne/bebek hayatı kurtarma amaçlı ile yapılmalıdır çünkü komplikasyonu çoktur. Bir sonraki hamilelikte daha fazla sorun yaşama ihtimali olur , bunlardan biri plasentanın dikişlere yerleşmesi bu da yoğun kanamaya kadar gider. Ayrıca en basit olanı anlatayım dikiş yeriniz asla eskisi gibi hissetmiyorsunuz, ne kadar zaman geçerse geçsin uyuşuk olucak ve bu da rahatsız edici.
Bir de şöyle bir tarafı var eğer sezeryan olursanız kendinizi tamamlanmamış hissedebilirsiniz ,çünkü kadının fıtratında doğurmak var ve Allah o yükü kaldırmak için inanılmaz büyük sabır ve güç veriyor.
yani daha anlatabileceğim çok çok şey var vajinal doğum hakkında ama sizin kendiniz biraz buna zaman ayırıp araştırma yapmalısınız