busraalibebisi Uyku geçişlerinde emzik kullanımı özellikle bu aylarda (3-4 ay civarı) olumsuz etkilerini göstermeye başlar. Bebek zaten en verimli şekilde uykudan uykuya emiyordur, onu da emzik ile tatmin ederse alacağı anne sütü miktarı azalır. Böylece kilo alımında düşüş başlar. Yine bu aylarda zaten emmeye ilgisi azalan bebek emzik ile oyalanırsa memeyi reddetmeye başlayacaktır.
-Emziği boş çekmeye alışan bebek memeden süt geldiğinde rahatsız olmaya başlar.
-Emziğin plastiğine alışır ve teni reddetmeye başlar.
-Emzik emmek ve meme emmek farklı kas gruplarını çalıştırır. Meme emmek zordur ve çok efor harcatır. Bu yüzden bebek emziği tercih eder.
-Emzik emmek tokluk hormonu olan Kolesistokinin salgısını arttırır. Bebek emziği emdikçe tok hissederek emmeyi azaltır.
-Ortak kulak iltihabını tetikler.
-Sürekli olarak steril tutmak çok zordur. Genellikle çeşme suyuna tutulur ve mikrop ve enfeksiyon kapmaya müsait ortam yaratılmış olur.
-Bağımlılığa dönüşebilir ve bebeği üzmeden emzikten ayırmak yaşı büyüdükçe zorlaşabilir.
-İlerleyen dönemlerde konuşmada geriliğe ve dişlerde bozukluklara sebep olabilir.
Bir diğer meme reddi sebebi de biberondur. Piyasada özellikle anne memesine yakın olarak satılan biberonların meme reddi yapma olasılığı daha fazladır.
Biberon da emzik gibi plastik olduğu için ten reddine sebep olabilir. Plastiği tercih edebilir.
-Biberonda bebek dilini kullanmadan vakumlayarak sütü çeker. Emmesi daha kolaydır. Sağım yapması gerekmez.
-Orta kulak iltihabını tetikler.
-Özellikle gece biberonla beslemek biberon çürüklerine yol açabilir.