Anneliğin 4. gününden merhaba hanımlar 🥰
Doğum hikayemi henüz tazeyken yazmak istedim, en unutulmayan şekliyle.
Öncelikle ben dikişsiz normal doğuma kafayı takıp, 17 Eylül sabahı 40+0′da genel anestezi ile sezaryen doğum yapmak zorunda kalan bir anneyim.
Defalarca kez sancım oldu 10 gün boyunca sancı çektiğim hatta 5 dkda bir sancı geldiği bile oldu ama hastaneye gittiğimde hala bebek kanala inmemişti, sancılar düzensizdi, açıklık yoktu. Aklınıza gelebilecek her şeyi yaptım normal doğurmak için. Çok uğraştım ama olmadı. Doğumdan bir gün önce doktor beni muayene etti ve çatımın dar olduğunu normal doğumun zor olacağını söyledi. Doğum artık suni
sancı ile başlatılacaktı ama 2 gün bile suni sancı çekebilirmişim. Hatta 2 gün sonunda bile hala suni sancı ile bebeğimin gelmeme ihtimali vardı. 2 gün sancı çekip sonunda ameliyata alınmaktansa bir defadan girip sezaryen doğum kararı aldım. Bir de her türlü çok fazla dikiş olacaksa karnımda dikiş olmasını tercih ederim diye düşündüm. Daha sonra doktorum bana 12den sonra yemek yeme sabah 8de aç gel doğuma alalım seni dedi. Ertesi gün sabah gittim hastanede ameliyat hazırlıkları başladı. Her şeyi en ince ayrıntısına kadar yazacağım çünkü ben çok merak ediyordum sizlerin arasında da merak edenler olacaktır eminim. Öncelikle tamamen soyundum, ameliyat elbisesi giydirildi. Küpelerim takılarım gözümdeki kontak lense kadar çıkardım. Ayağıma da galoş giydirip öyle uzattılar beni. Odada uzandım. Karnıma nst bağlandı, koluma da serum bağladılar. Bebek iyiydi. Sancı sıfırdı. Ve 3 sezaryen doğum olacaktı o gün hastanede. Ben 3. Olacaktım ama 2. Gebenin eksik tahlilleri olduğu içi. 2. Sıraya alındım. Heyecan dorukta. Kocam annem kayınvalidem hepsi benimleydi. Daha sonra doktorum hanımefendi geldi saçlarımı okşadı. Sakinleştirdi konuştu. Bir saate kadar seni alacağım hazır ol dedi. Sonra gitti. Daha sonda benim sıram gelmişti ve beni tekerlekli sandalye ile ameliyathaneye götürdüler. Ailemi öpüp gittim. Ameliyathane kapısında beni bekliyorlardı. İçeri girdim. Normalde sezaryen doğumda önce bebek giydirilir hazırlanır aileye teslim edilir daha sonra anne çıkar. Ama bu hastanede böyle olmuyormuş bunu bilmiyordum. Doğumdan sonra bebek bi yeşil beze kundaklı şekilde yenidoğan katına götürülüp bakım aşı vs yaptırılıp getiriliyormuş. Bebeği eşim ve ailem uzaktan görmüşler dokunmaları yasakmış mikrop kapmasın diye. Bu yüzden sezaryen olmasına rağmen ayıldıgım an ilk ben kucağıma alıp ten teması yaptım 🥰🥰🥰 ama gelin görün ki ameliyattan çıktığımda bebeği odada göremeyince baya telaş yaptım bebeğim nerde bebeğim nerde diye ortalığı ayağa kaldırdım. 😂 hemşire diyo ki bebegin yenidoğan bakım katında diyorum ki niyeeeee napcaksınız getirin bebeğimi verin. Kesin bebeğe bişey oldu ben ameliyattan çıktım diye yalan söylüyorsunuz dedim 😂😂😂😂 çünkü herkes duygulanmış iki göz iki Çeşme ağlıyor ben narkozluyum bakıyorum bebek yok herkes ağlıyor kafalara gel hahaha 😂😂😂 sonra eşim telefondan bebegin fotoğraflarını gösterdi de inandım. Odamda hemşireler beni giydirdiler. Bebeği getirdiler. Herkese odadan çıkın dediler baba hariç. Sonra ten teması yaptık ve emzirdik bebeğimi. Hemşire emzirmeyi de öğretti. 😍 sonra gitti bebeğim kaldı yanımda ailem tekrar odaya girdiler. Bebeğim çok tatlıydı mis gibiydi. sezaryen sonrası ilk ayağa kalkışta canım çok yandı ama o an gerçekten 2-3 adım atınca geçiyor. Yere bakmayın dümdüz karşıya bakıp dik durarak yürüyün. Arada bir koridorda 1 tur atıp geliyordum eşimle. Ertesi sabah taburcu oldum. Bu arada hastane çantasına koydugum hiçbir şeyi kullanmadım. Sadece 1 lohusa pijama takımı ve depend. Emzirme sütyeni bile takmadım atlet giymedim direkt depend üstüne alt üst takım giydim lastik toka ile saçları topladım pilastik kaymaz terlik giydim eve bile öyle döndüm üşütmemek için bi hırka almıştım onu giydim. Bebeğe de hastanenin hediyesi bir yenidoğan takımı giydirmişler. Bir tane de yenidopan bebek paketi vermişler içinde biberon bile var mama bez krem ne ararsanız. 😂 Bebegin kıyafetleri bile kullanılmadı. 😂😂😂 Şimdi 4. Gün. Bebeğimle birbirimize alışmaya çalışıyoruz. Ve olabildiğince iyiyiz çok şükür. 😍😍😍