12.haftadayım tıbbi sekreterim sürekli çeşitli hasta gördüğümüz için bu konularda fikir sahibi olabiliyoruz. Dün kontrolüm vardı ikili üçlü ve ayrıntılı usg olarak 3 adımda tamamlanıyor bu testler. İkili üçlü tarama kesin sonuç veren testler değil. Sizden alınan kanla bakıyorlar ve diyorlarki mesela örnek veriyorum 20 binde 1, 350de 1, 20de 1 sendromlu olma ihtimali var. Müdahele etme şansı yok. 24.haftaya kadar yasal aldırma süreniz var buna göre karar veriyosunuz. Ama ben kesin emin olmak istiyorum derseniz aminio sentez veya yine kanla bakılan nipt testleri var (nipt şuan pahalı bir test) bu iki test sayesinde %100 emin oluyorsunuz.
Bana gelecek olursak yaptırmadım sadece ayrıntılı usg yaptıracağım onuda bedensel bir sıkıntı varmı diye kontrol için. Kromozomal durumlar içinde tevekkül edip doğumu bekliyoruz 🥰