damla_25 benim doktorum da bi arkadaşın bahsettiği gibi difteri boğmaca tetanoz önerdi. Boğmaca aşısı bebeklere 2.ayında yapılıyor ve aşılanana kadar bebeğe bulaşırsa kötü sonuçlar oluyormuş. Onun için ben de yine adacel gibi olan boostrix i yaptırdım. Ama şöyle bir durum da var boğmaca bakteriyel bir hastalık ve bakteriler virüslerden daha büyük yapıdalar. bu süreçte hem el yıkama hem de maske muhabbetinden Türkiye 2 bildirilen yıldır hiç boğmaca vakası olmamış. Tabi Hollanda’yı bilemiyorum 🥰 dediğim gibi ben yine de yaptırdım. Hatta doktorum eşim, bebeğe bakmaya gelecek olan annem kayınvalideme de yapılması gerektiğini söyledi.