Busra_y 21 haftalık gebeyim rahim ağzı 26 mm dedi doktor günde bir progestan kullanmaya başladım yaşayan var mı bu süreci nasıl geçirdiniz
Kezibankarakoc Busra_y ben de 24 haftada öğrendim , o haftadan beri yatıyorum , çok şükür 35 haftalık olduk , tavsiyem kendini yorcak şeyler yapma , bol bol dinlen ,bazilarinin uzuyor benim uzamamıştı , inşallah dinlenince senin uzar çok geçmiş olsun
nevamm1 Busra_y 25.haftada detaylı utrasonda tespit edildi ilk olarak hafta ilerlediği için serklaj yapılamadı ama senin ki uygun serklaj için doktorun birşey soyledimi benim 25 mm ile başladı 22mm şuan 28.haftada 17 mm düştü benim rahim ağzında yumusamada başladı ciğer geliştirici iğneleri yaptık şuan progestan sabah akşam hap olarak birde 3 günde bir iğne olarak alıyorum önümüzdeki hafta büyük ihtimal yatisim yapılacak bebek o zamana kadar gelmezse tabi şuan ki kilomuz 1.500 haftasına göre 2 hafta önde.
ceylan_34 Busra_y serklaj ol hemn bnm ilk haftalardan beri vardi 17 haftalikken oldum simdi 22+1 gebeyim ilk kizimi ondan kaybettim cok sukur allah bitane daha verdi serklaj oldum onlemimi aldm
Bayanfindik Busra_y ilk hamileliğimde de şimdikinde de 28. Haftamda kısalmaya başladı. Yemekler ve tuvalet hariç kalkmadım Yine kalkmıyorum. İlk doğumum 35+5 te olmuştu. Şu an 32. Haftalık hamileyim. Doktorum 38i görürüz bu sefer diyor. Her iki seferde de progestanı günde 2 kullandım ve kullanıyorum. Hiç belli olmuyor ne zaman olacağı. Size tavsiyem bol bol uzanın dinlenin. Yorulunca, ayakta kalınca kısalma mutlaka oluyor
Busra_y Kezibankarakoc insallah şuan kendi evimden uzaktayim dinlemiyorum malesef bu beni üzüyor :( bir an önce kendi evime gidip bol bol dinlenmek istiyorum sağlıcakla kucağınıza alırsınız inşallah 🙏🏻
Elif0606 Kezibankarakoc serkulaj yapıldı öı aydında peritonolog var mı nereye gittiniz peritolog için
Busra_y nevamm1 bende dün detaylıda öğrendim sadece günde 1 progestan verdi ve 1 ay sonra görüşürüz dedi.bu ilaçla düzelme oluyor mu acaba. Sizin ilk gebeliğiniz mi.sagliklica kucağınıza alırsınız inşallah
inci2003 nevamm1 ben de aynı durumdayım. 27 haftaligiz . Hamileligimin başından beri rahim ağzım 25 mm . Haftaya ciger gelistirici iğneler vurulacak. Merak ettim . Neden yatısin yapılacak belki doldurur 9 ayi bebeklerimiz. Yani sancı gelmesi beklenmeyecek mi ?
nevamm1 Busra_y evet ilk gebeligim canım düzelme olanda oluyor olmayanda oluyor benim gibi benim ignelere rağmen olmadı istirahat çok önemli ben 25 mm iken çok fırsat bulamadım biraz sorumluluğum çok ve kimse yardımcı olmadı bütün işimi yemeğimi kendim hallettim ama şuan ciddiye binince her şeyi bıraktım şuan sadece yatakta yatıyorum hiç birşey daha önemli değil şuan İnanki evim koykuyor pislikten ben ki temizlik takıntısı olan bir insanım aklım sürekli evde kafama çok takıyorum ama yapmıyorum kalsın öyle hiç birşey daha önemli değil bebeğimin sagligindan.yat kalkma yerinden biliyorum destek olan kimse yoksa çok zor ama ilerde pişman olmak istemiyorsan yapma ben şuan çok pişmanım.😞
Busra_y nevamm1 inşallah düzelir ya benim yaşadığım yerde de kimsem yok herşey bana bakıyor. Boşver kalsın hiçbişey sizden önemli değil .inşallah sorunsuz sıkıntısız bir şekilde kavuşuruz Allah herkesin yardimcisi olsun 🤲🏻
Kezibankarakoc Elif0606 hayır serklaj yapılmadı ama bi kere perinotologa gitmiştim, Prof. Dr. H.Alper tanriverdi ye gitmiştim aydında
Busra_y Bayanfindik teşekür ederim suan evime geldim bol bol dinlenicem inşallah kendimi çok yordum çok yürüdüm o yüzden mi oldu acaba diye kızıyorum kendime.progestan başladım günde 1 oda gece yatarken birde magnezyum
Bayanfindik Busra_y doktorunuz ilaçlarınızı öyle uygun gördüyse en iyisi odur. Çok geçmiş olsun umarım kısa zamanda daha iyi olursunuz
Baharozdemir @Busra_y çok geçmiş olsun ama bence siz ekstra bi dr daha gidin, açıklığı başlatan birine sadece progestan yetmez bence ve sürekli takibi lazım, benim bundan dolayı ikinci kez serklajim yapıldı haftalık çağırıp kısalığı ölçüyor, önemli bir sorun iki kayıp yaşadım, 27 hf ve 19 hf da,
Busra_y Baharozdemir yaa bilemedim bana doktorum 1 ay sonra görüşürüz dedi sadece. İçim hiç rahat değil bu yüzden ama araştırdım serklajida 15 mmye düşünce en son 24. Haftada yapıyorlarmış serklaj olup düzgün sonuç alamayan da var kafam baya karışık
busra_080421 Busra_y bence kendinizi korkutmayın moralde çok önemli benimde 24. Haftamda 23mm idi progestan başladım sizin gibi bir ay sonra kontrole gittim(ama bir ay boyunca evde yattım ev işlerim için başka birileri geldi) doktor biz önleminizi alıyoruz stres yapma sıkıntılı bir ölçü değil bu dedi ve ölçüm yaptığında 27 mm geldi sizede moral olsun 🤗
nevamm1 inci2003 canım benim sadece kısalma değil yumuşamada var onun için şuan ki güncel durumum rahim ağzı 17mm’e düştü şuan 28 haftalık olduk doktor bu akşam bile gelebilir dedi.😞
Baharozdemir @Busra_y kafanızı bu kadar yoracaginiza dr tekrar gitmek ya da perinatologa gitmek (maddi durumunuzu bilemiyorum ama) daha sağlıklı değil mi? 2019 da serklajliydim ama suyum geldiği için 19 hf bebeğimi kaybettim, serklajim ise yarayıp yaramamasi sizin rahimin yapısıyla alakalı, örneğin dokusu gergin mi yumuşak mi bu bile etken,
Busra_y Baharozdemir 6 gün önce detaylı ultrosonda öğrendim bende bu durumu özele gidiyorum en kısa sürede tekrar gidicem inşallah rabbim saglicakla kucağımıza almayı nasip etsin 🤲🏻
inci2003 Baharozdemir ben zaten iki haftalık kontroller halinde doktoruma gidiyorum. Haftaya diğer kontrolüm. Kendime eş değer bir durum olduğu için sormak istedim . Yoksa zaten haftaya doktoruma soracağım.
AEmine Busra_y sağlıkla kucağınıza alırsınız insAllah detayli ultrasonda kadından mi baktılar alttan mi baktılar çünkü ikisi farklı sonuçlar çıkıyor.