Öncelikle 40. Haftamda bebeğin boynuna kordon dolandığını öğrendim açılmam 2 cmdi sağlık açısından ve sonrası açısından vajinal doğum istiyordum 40+2 de doktora gittiğimde doktorum eve geri göndermeyi riskli buldu nstde düzensiz sancı çıkınca fitil ile başlamak istedi belli rahim incelemesine ulaşmak için, suni sancı gittiğim hastanede doğum katında çekiliyor çünkü sürekli nst ye bağlı kalmak ve çatı muayenesi yapmak için ve yan sancı odasında yatan başka bir hamile kaynana zoru ile Birgün öncesi sabahtan ertesi günü saat 11 e kadar sancı çektiğini öğrendim koridorda fitilin etki etmesini beklerken bayanın 8 cm açıklıkla çığlık çığlığa masada gördüm ve acil sezaryene alındı, benimde açıklığım yavaş yavaş artıyordu 4 cm ulaştığımda doktorum önünde 3 saatte olabilir 20 saatte veya sezaryende hazırlıklı ol herseye dedi ve 4 cm olduğunda bebeğimin aniden nabzının düşmesi ve oksijene bağlanmamla acilen sezaryene alındım. Vajinal doğum için öncelikle ve kesinlikle açıklığınızın bence evde belli bi raddeye ulaşmış olması gerektiğini düşünüyorum.. Hastanede sancı çekmek kadar kötü bişey yok, ne yaparsanız yapın hurmada yeseniz plateste yapsanız hergün 1 saatte yürüseniz evde squat sıcak su oturmalarına yapsanız bazen açılmadığında tevekkül etmelisiniz ben çok direttim ve acil sezaryene alınmak kadar kötü bişey yok.en son doktorum bebeğin ex mi olsun istiyorsun diye bağırdığını duydum..Vel hasıl tecrübelerime göre sezaryen olacaksanız kesinlikle yanınıza bolca çorap hırka belki battaniye ve yelek alın ben normal diye gittim gerek yok hava sıcak dedim eşeklik ettim ameliyathanede dondum ve sonrası omuz ağrılarından çok ağladım..