melisamother Kızlar selam geçen gün bir post açmıştım, ayrıntılı ultrason sonucunda bebeğimin beyninde 4 mm kist ve fl yani boyunun haftasına göre kısa olduğunu 20 +3 ken 20 cm olduğunu bunyn sonucunda test yapan doktorun down sendromu icin kan testi yaptırabileceğimi söylemişti tanıdığının numarasını vererek günlerdir içim içimi yiyordu üstelik ikili testim çok iyi cıkmıstı. Şimdi size danışmak istediğim ben akabinde başka doktora gittim onun ölçümüne göre 24,6 cm yaklaşık boyu idi. Doktorum ile görüştük sadwcw beyninde kist olması hiç birşey ifade etme biz çoğu gebede bunu görüyoruz kayboluyor dedi, koroid kist boyunun takibini yaparız dedi ki bence çok kısa değil dedi . Sizde çok uzun değildiniz dedi. İkili testinde iyi cıkmıs dedi. Yani eğer boyu 24.6 cm se sadece beyinde kist birşeyde ifade etmiyor yasımda 21 . Sizde riskim nedir ne yapmam lazım herkes bence bu kan testini yaptırma diyor. Takip edelim diyor doktorumda ben birşey olduğunu düşünmüyorum diyor kendimi temkin etmeye çalışıyorum, beyindeki kist çok gebede oluyormus ve kayboluyormus hepte. Boy kısalığı ise ölçüm hatası yüzünden olabilirde. Çünkü farklı doktor daha farklı ölçtü siz olsanız ne yaparsınız
Deletedmom434 melisamother canım doğumda o kistler kayboluyor için rahat etsin istiyorsan yaptırabilirsin ama içini ferahlatacak şekilde konuşmuş doktorlar 🙈
denizel melisamother merhabalar ben bugün 18+5 günlük hamileyim.aynı şey şu son iki gündür benim de başıma geldi dediğiniz gibi o kadar zor duruma düştük ki insan düşünmeden edemiyor.üç tane kist tespit edildi aynı şekilde fl (uyluk kemiği) uzunluğu normalinden bir hafta geride görünüyor.ne durumdasınız şu an içimin ferahlamasına çok ihtiyacım var🙏🏼
melisamother Deletedmom434 bende sadece kist olsa takmayacağım birde su boy kısalığı varya o ikisi bir araya gelince zaten o riski doğuruyormuş beni tereddütte bırakan o ama o fl ölçüsüde en çok yanlış ölçülen şeymiş diğer doktorda 24,6 cm ölçtü kafam karıştı , herkes diyor benim içim rahat diye kötü birşey yoktur bence ama çokta pahalı bir test😕
Deletedmom434 melisamother bazen bebişin duruşundan yanlış ölçülebiliyor canım içini ferah tut Allahın izniyle birşey olmayacak
Salmydessus melisamother için rahat etmiyorsa başka bir doktora daha gidip ölçtür. İkisini aynı gün mü ölçtürdün peki?
melisamother Elvan90 ikisinide aynı gün ölçtürdüm canım diğer gittiğim hastane memorial hastanesi meltem Kalkavan diye bir doktor o hem gramını daha fazla ölçtü hem boyunu, gramını ilk doktor 318 gr boyunu 20 cm, diğeri 384 gr, boyu 24,6 canım
Salmydessus melisamother utlrasondan ultrasona farkedebilir diyorlar ya. Belki öyle birşeydir. Ben 20. Haftada kaç cm olması gerektiğini bilmiyorum malesef. Daha 15 haftalığım.Keşke ertesi gün başka bir doktora gidip tekrar baktırsaydınız yada aynı gün. En azından teyit etmiş olurdunuz. Kist içinde belli bir süre sonra kaybolanlar da varmış. Allahım inşallah tez zamanda şifa versin. Bol bol dua edin. Allah büyük herşeyi yoluna koyar🙏🙏
melisamother Salmydessus inşallah canım çok sağol, evet kisti doktorlar kafana takma diyor boyuda biz takip edeceğiz diyor suan normal dediler insallah birşeyi olmaz miniğimin 🙏🏻
melisamother denizel canım önce geçmiş olsun, ben duydugum saniyeden itibaren dünyam basıma yıkıldı herşey siyah beya oldu hiç uyku bile uyuyamadım diyebilirim. Fakat 1 hafta sonra Prof. Dr gittim beyninde ki kist kaybolmustu ve dk kemiği ölçümünü normal buldu belki 3 tane daha doktora gittim hepsi fl ölçümünü çok geri bulmadı. Ayrıca 26. Haftaya kadar bu kistler kayboluyormus. Kaybolmasa bile yek basına hic bir önemi yokmuş canım. Çok iyi doktorlara sordum hepsi aynı şeyi söyledi. Benim 1 hafta sonra gittiğimde kist kaybolmustu ama illa ki 1 hafta sonra kaybolacak diye birşey yokmuş kist dedikleri şey beyin gelişiminde oluşan sıvı birikmesi hiç bir sakıncası yokmuş şükür 🙏🏻 Fl ölçümüde en çok yanlış ölçülen ölçüymüş zaten. İçini ferah tut Allah’ın izni ile bebeğini sağlıkla kucağına alırsın canım
denizel melisamother içimi çok rahatlattın Allah razı olsun🙏🏼🙏🏼🙏🏼 Dünden beri üç tane doktora gittim hepsi de bu değerlerdeki farklılıktan ötürü endişelenip ayrıntılı ultrason istediler 24.haftaya kadar aldırabilirsiniz böyle bir şansınız var diye bilgilendirmede bulundular insan böyle şeyleri duyunca cidden çöküyor. Kendi doktorum üç tane prof. ismi verdi onlardan birine randevu almaya çalışıyoruz onun dışında başka bi yerden 10 gün sonraya ayrıntılı ultrason randevusu alabildim.çok zor bir süreçmiş Allah herkese yardım etsin.
melisamother denizel bana herkes üzülme birşey yok Allah’ın izni ile seri ama ben dışarıya kulaklarımı kapamış gibiydim. Hiç bir şekilde kafama takmama şansım yoktu ama o kistin hiç bir önemi yokmuş megersem hatta çoğu bebekte görülürmüş. Fl ölçüsüde zaten yanlış ölçülen bir değer icin rahat olsun gönül rahatlığı ile kaç çıktı fl ölçün canım
denizel ilk duyduğum kadar kötü değilim ben çok şükür ama insan düşünmeden edemiyor. çalışmasam, evde olsam atlatmam daha zor olurdu herhalde. fl uzunluğunu dün kendi doktorum 2.42 cm ölçmüş 17 hafta 2 gün ile uyumlu. ama 18+5'tim dün. umarım dediğin gibi olur cidden çok zor bir imtihan Allah'ın izniyle geçsin gitsin :(