Öncelikle buraya bende doğum hikayemi yazacağım günü iple çektiğimi belirtmek isterim. Benim gibi 2. Doğumu olup başına geleceklerin bilincinde olan annelere söylemek istiyorum hiç korkmayın çünkü ilk doğumda bi şey bilmediğiniz için stresiniz daha az oluyor bazen cahillik mutluluk getiriyor anlayacağınız 😅 şimdi gelelim pozitif doğum hikayeme 40 haftasını doldurana kadar doktorum bekleme taraftarıydı bende öyle tabiki her şeyin normal olmasını kendiliğinden gelmesini istiyordum ama oğluşum yerinden çok memnundu bi türlü gelmeyince doktorum 40+1 de alma kararı aldı salı gününe randevu verip yatışımı yapacağımı söyledi salı günü sabah 5 gibi ara ara sancılar girip çıkmaya başladı hastaneye sabah 9 da yatışım yapıldığında sancılarım gözüküyordu ama daha doğumun başlaması için yeterli değildi doktorumda taktı suniyi verdi epidurali 💃🏻 ve böylelikle doğumum başlamış oldu. Saat 11 gibi sancılar gelmeye başladı ama ben çok az hissediyordum biraz yürüdüm biraz nst ye bağladılar epiduralin dozunu çok az verdikleri için sancılarımı hissediyordum ama çok fazla çekilmeyecek gibi değildim artık sancılar 80 i buluyordu düzenli aralıklarla ve ağrım artmıştı doktorum alttan muayeneyi yaptı 4 cm dedi seni nstye bağlasınlar yatarak geçir dedi. O sırada lağman yapıldı ben ağrım arttığı için epiduralin dozunu biraz daha yükseltmelerini istedim ve epiduralin dozu yükselir yükselmez bende olan sancı gitti bi stres aldı eyvah dedim epidural ters tepti benim sancım gitti ben doğramayacağım sezeryana alacaklar o sırada hocanın asistanı geldi durumun normal olduğunu biraz sonra sancıların geleceğini söyledi o sırada ben odanın içinde plates topunun üstünde nstye bağlı bekliyorum sancılarım gelsin neyse geldi biraz sonra sancılar gözüküyor ama ben hissetmiyorum 80 lerde olan sancılar 40 lara düştü dedim ben yürümek istiyorum tamam dediler yürümeye başladım çok sürmedi alt tarafa bir baskı hissetmeye başladım bu arada teyzemle squat hareketi yapıyoruz sancı geldikçe alt tarafa müthiş bir baskı var diyorum ki lağmanda içimi iyice boşaltamadım sürekli tuvaletim geliyor ben yaklaşık 4 sancıyı tuvalette geçirdim altıma yapacağım diye çünkü o kadar beklemiyorum ki bebişin gelmesini doğru düzgün sancı çekmedim sancılarım 40 larda nasıl doğsun bu sancıyla bu bebiş diyorum nese o sırada kayınvalidemde bizimle geldi onun yeğeni dondurma getirmiş onlar onu yiyorlar ben teyzeme dedim ben aşağı doğru baskı hissediyorum diye oda kayınvalideme dedi kadıncağız tutuştu bebek mi geliyor diye ben o kadar rahatım ki yok anne daha bebeğin gelmesine var sen dondurmanı yemene bak ebe hele gelir bende şu hareketleri yapayım diyorum kayınvalidem beni zorla oturttu ebeyi çağırdı ebe geldi alttan muayene etti dedi kız sen naptın açılman tam bebek yukarda bekle hocaya haber edelim bu arada kaldığım hastanede 2 tane doğumhane var 2 side dolu ve tek bir hoca var diğer hocada kovit olmuş onun hastalarınada benim doktorum bakıyor nese beni bi 20 dk odada beklettiler sakın ıkınma diye binbir tembihle sancılar geldikçe derin nefesler alıyorun sonra nese doğumhanenin biri boşaldı ben bi 15 dkda orda boş boş yattım hocayı bekledim sonra bebiş doğdu yan taraftaki hoca geldi bana baktı suyumu patlattı dedi sen ıkınmaya başla ben geliyorum yan tarafın dikişini atıp plesantasını çıkaracağım ben sancılar geldikçe ıkındım derken doktorum geldi onunda kuvvetiyle çok sürmeden bebeğim geldi çok şükür Allah ımmm o nasıl bir rahatlama Allah tüm isteyenlere kolay doğumlar nasip etsin epiduralde bi tek son çıkma aşaması zordu yoksa geri kalan hepsi çok şükür rahat geçti Allah ımmm tüm isteyenlere nasip etsin sorularınız varsa alabilirim 🤗🧿💙