Sevgii_94 18. haftadayım, 3 kilo aldım 67 kiloyum. İlk gebelikte 26 kilo alınca destek almanın yararlı olacağını düşündüm. Sizinlede paylaşayım benim listeyi☺️
Sabah peynir, domates, salatalık, zeytin ve yumurtadan oluşan kahvaltı yapıyorum. Yumurta tiksindirebiliyor. O yüzden her gün yapılış şeklini değiştiriyorum. Bir gün omlek, bir gün haşlama, bir gün yumurtalı ekmek gibi. ( Ekmek tam buğday ya da tahıllı olmalıymış)
Sonra 1 fincan sade türk kahvesi içiyorum.
1-2 saat sonra 1 bardak süt ve bir avuç çiğ kuruyemiş tüketiyorum. ( Çiğ badem, ceviz, fındık gibi)
Genelde saat 3 gibi bir kase çorba bir kase salatalık yiyorum. (Limonu bol oluyor, demir emilimini arttırıyormuş)
Akşam yemeği saat 7-7 buçuk gibi mutlaka et ve sebzenin bir arada olduğu bir yemek yapmaya çalışıyorum( bazı günler dışardan yiyorum yalan değil gözüm dönüyor 🙈) Yanında mutlaka ayran ve salata oluyor.
Yemekten 1-2 saat sonra meyve yiyorum.
Her gün bir maden suyu içiyorum. ( Diyetisten magnezyum için iyi, kramplara iyi gelir dedi)
Yatmadan önce çok acıkırsamda 1 bardak kefir içiyorum. (Bazen sade kefir ağır geliyor meyveli olanlardan içiyorum)
Bu programı diyetisyenle oluşturduk. Önemli olan günlük kalsiyum ve proteini mutlaka almakmış. Süt ürünlerini her öğüne yaymaya çalışın. Bir gün tavuk, 1 gün kırmızı et, 1 gün balık gibi küçük porsiyonlarla tüketmek lazımmış. Etin yanına sebze yemeği zor gelirse diyetisyen 1-2 sebzeyi haşla öyle ye dedi.