Melistosum
ÜZÜNTÜ, ŞEYTANIN EN SEVDİĞİ ŞEYDİR
İbn’l Kayyım (Allah kendisinden razı olsun) şöyle buyurdu:
Üzüntü Kurani Kerim’ de sadece nehiy olarak gelmiştir, Allah Teala ‘nin Şu sözündeki gibi :
“Gevşemeyin ve üzülmeyin”
وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا
Veya olumsuz gelmiştir:
“Onlar için korku yoktur onlar üzülmezler de”
فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿١٣﴾
Bunun sırrı şudur:
ÜZÜNTÜ, şeytanın en sevdiği şeydir;
Adem oğlunun yolunu yarım bırakması ve devam ettiği şeyi durdurması için üzülmesini ister…
Nebi (sav) üzüntüden Allah ’a sığınmıştır:
“Allah’ım üzüntü ve endişeden sana sığınırım”
اَللَّهُمَّ إِنيِّ أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالْحَزَنِ
Tevekkül et Allah’a canım 🤲Rabbim neyler neylerse güzel eyler içini ferah tut arada bana da geliyor vesvese toparlıyorum kendimi sonra🌸