Öncelikle burada istisnasız herkesin doğum hikayesini okumuş biri olarak bende doğum hikayemi yazmayı çok istedim çok şükür nasip oldu 🥰 çok şükür hamileliğim boyunca hiç sorun yaşamadım gayet rahat bi süreçti elhamdulillah. Bebeğim 34. Haftada baş aşağı pozisyon almıştı bende normal doğum istediğim için sevindim en azından bi terslik olmadığı için şimdilik 37.haftada alttan muayene oldum ve doktorum bebeğin kanala henüz girmediğini söylemişti ondan sonra tabii artık kasılmalarım var ama ne su ne sancı doğuma dair belirtim yok bu süreçte . Muayeneden sonra lekelenmem oldu ancak ben nişan zannettim belki de nişandı bilmiyorum lekelenme de olabilir 😂 herneyse 38 hafta civarında tam hatırlamıyorum yine bi kasılma hissettim ve içim rahat etsin diye hastaneye gittim 1 cm açılmamım olduğunu ancak bebeğin kafasının tam kanalda olmadığını söyledi yine ebe 🤦🏼♀️ Böyle olunca ümidi kesmeye başladım kanala girmiycek ve sezeryan olucak diye . Tabii iki doğuma da hazırlıklı olmam gerekirdi ancak ezelden beri sezeryandan korkuyordum ameliyat düşüncesiyle 🤷🏼♀️ Sonra ki hastane kontrolümde doktorum plesantımın yaşlandığını ve doğumun olmasını istediğini belirtti 40 da sonra beklememe kararı aldı eğer ki kendi gelmezse suni ile deneyeceğini olmazsa sezeryan yapacağını söyledi tabii ben ne dualar dualar diyorum ki Allahım nolur kendiliğinden gelsin diye. Bu arada Meryem ana otunu önceden koydum suya ancak bi faydasını görmedim doğum anında yapın bencede 😂 ama ben sudan da çıkarmadım bu arada ne olur ne olmaz diye 1 cm açılmam var o da gitmesin diye doğum anına kadar suda kaldı . Herneyse uzatmadan o malum güne geliyorum 🙈yine hiç bir belirtim olmayan bir güne uyanıp aynanın karşısında göbeğim yine düşmemiş kesin kanala girmedi diyerek ümidi kesmiştim o günden de . 07 Eylül günü (39+6 )akşam üzeri eşimle annemlere gittik otururken bebeğin hareketlerinde bi toplanma hissettim sanki değişik bi kasılma gibi ama ümidim olmadığı için yine doğuma yormadım 😂 o gece 12 gibi eve döndük ben duş aldım ve uzandım , uzandım ama sancı giriyor kasılma gibi ben onu da doğuma yormuyorum ve forumda dolanıyorum uykum yok diye ama geçmeyen sürekli sıklaşan bir sancı girmesi gibi olmaya başladı çok kısa sürüyordu başta bıçak batması gibi sonrasında adet sancısı gibi olmaya başladı 10 dakka da 1 gibi gelmeye başlayınca dedim acaba mı 😂 tekrar suya girdim yürüdüm hareket ettim hurma yedim ve artık eşime hastaneye gidelim deme evresine geldim bu arada ben yine giderim eve yollarlar kafasındayım ama bebeğin hareketlerini geceden beri hissetmediğim için tam bi yandan ondan da kafamda soru işareti var diye gitmek istiyorum açıkçası . Hastaneye gitmeye karar verene kadar ki olan sancılar karşılanabilir boyuttaydı en azından ne yalan söyleyim . Herneyse biz hastaneye vardığımızda saat 5:30 du . Sancım olduğunu söyledim ebe alttan muayene etti 1,5 - 2 cm dedi bide nst bakalım dedi ama artık ben gelen sancıları tamamen hissetmeye başlamıştım nst de ilkten tam düzenli boyutta istenilen yükseklikte çıkmıyordu sancı ama ben diyorum ki nasıl çıkmaz ben şuan baya baya hissediyorum . Ebe öyle diyince ben yine hüsrana uğradım bu kadar canım acıyor ve nst de çıkmıyorsa Allah bilir düzenli çıkacak sancıları nasıl hissederim diye . Sonra tekrar bi ebe geldi yine muayene edeyim diye alttan baktı açılma aynıydı ama sırt üstü durup bacaklarımı açarak nstye devam etmemi söyledi ve o sırada nst tavan yaptı 5 dakka da bir girmeye başlayan sancılarım artık nst de çıkıyor ama bende o sırada canımı teslim ediyorum tabii 😂 sonra yatışımın yapılma kararı alındı 7:30 gibi falandı saat de ee böyle olunca eşim annemi almaya gitti kaldım mı yalnız odada beni hazırlıyorlar işte hemşireler damar yolu vs . Hala doğumumum kendiliğinden başladığına inanmıyordum ama minik kızım gelmeye karar vermişti bi kere 🥲 sancılar artık zorlamaya başladı ama karşılayabiliyordum dua ediyorum bi yandan hareket ediyorum vs . Doktorum geldi sonunda ve muayene etti 3 cm dedi yıkıldım bu kadar acıyla nasıl 3 cm diye sonra suyumu patlattı ve sancıları iyice hissetmeye başladım ve epidural istedim doktorum sonra konuşalım onu diyerek beni teselli etmeye çalışıyordu suni sancısız epiduralsiz doğurtmaya kararlıydı beni öyle de oldu 😂 daha sonra annemler geldi ama benim tabii gözler kaymış vaziyette o sırada pilates topunu getirdi ebe onun üzerinde karşılamaya çalışıyordum ama çok zordu sıcak su vs herşeyi denedim artık belimi yumruklayacak dereceye geldim ağlıyorum ne kadar sakin kalıp nefes tekniğiyle karşılamak istesemde sancıyı bi yerden sonra gerçekten çoook zor . Ebe geldi 4-5 cm dedi sonra çok geçmedi 6-7 oldu ve doktorum geldi ıkınma isteğin olduğunda hemen haber ver demesiyle ıkınıcam diye bağırmam bir oldu ve beni doğumhaneye indirdiler çatala çıktığımda 7-8 cm dedi istersen yorumla ayağa alalım seni dedi doktorum ama ben kendimde değilim artık ayağa kalktığım gibi yere çömelip altıma yapıcam bi şey oluyor demem bir oldu ve tekrar çıkardılar çatala açılma tam diye bi ses duydum sancım geldiğinde ıkınmamı söylediler ama ben söylenilen hiç bi şeyi duymuyordum artık çok başka bi an yemin ederim hala unutamıyorum ve max 3-4 ıkınmayla bebeğim kucağımdaydı 🥲 ama o bebeğin çıktığı anda ki rahatlama hissi diyorlar ya yemin ederim ki doğru hele eşi çıkınca . Bebeği kucağıma koydular eşimi aldılar içeri ama öyle ağlıyorum öyle inanamıyorum ki doğurduğuma rüya gibiydi . Doğum anı mı zor sancı evresi mi derseniz kesinlikle sancı evresi derim bilmiyorum tabii burada 7 cm açıklık var ama gayet normaldim diyeni de gördüm 😂 ama ne olursa olsun kim ne derse desin doğumun kolayı yok illa ki her iki şekilde zor ama sonu harika bi süreç gerçekten de kucağa alındığında çekilen tüm acı sancı geçiyormuş ☺️ Rabbim isteyen herkese hayırlısıyla sağlıkla nasip etsin inşallah ❤️