Merhaba arkadaşlar,
Artık anne adaylığından çıkmış ben de doğum yapmış bir anneyim. Burada tecrübeli annelerden çok faydalandım isterimki bizim hikayemiz de birilerine iyi gelsin.Yazacaklarım biraz detaylı olabilir,baştan söyleyeyim ☺️ Benim İlk hamileliğimdi ve çok rahat geçmişti ne bulantı ne kusma hiçbirini yaşamadım ama gebelik şekeri olan bi gebeydim, dikkat etmeme ve diyete rağmen bebeğim hep önden gidiyordu.( iyiki şeker yükleme testi yaptırmışım bu arada yoksa haberim olmazdı) Sürekli yürüyüş yaptım ve kilo alımıma çok dikkat ettim. 30′lu haftalara geldiğimizde artık doktorum doğum konusunu açmış ve bebek oldukça önde gidiyor, kafasının ölçümleri de büyük vajinal doğum zor olur demişti. Doktorumu çok seviyordum baya da araştırmıştım işinde çok iyi bir doktordu ama ben en başından beri normal doğum istiyordum bunu duyunca tüm moralim bozuldu, çok güzel giden hamilelik sürecim stres dolu geçmeye başladı, çünkü sezaryenden deli gibi korkuyordum. Sonra eşimle konuştuk karar verdik ve 35. Haftamda doktor değiştirdim.Yeni doktorum çatı muayenemi yaptı ve dedi ki eğer şanslıysak ve kasılmaların 39.haftadan önce başlarsa normal deneyebiliriz ben seni destekliyorum. O günden sonra zaman sanki aleyhime işliyor gibi hissettim, bol bol bebişimle konuştum 40 haftaya kadar bekleme nolur gel diye ☺️ Neyse sonra tam 38+0 da kontrole diye gittim veeeee süpriz 4cm açıklığım varmış ve hastaneye yatışım yapıldı. O noktaya kadar ufak ufak bel ağrılarım oluyordu ama çok takmıyordum. Kasılma neydi gelirse anlar mıyım falan diye düşünürken zaten kasılma yaşıyormuşum. 😳 Hastanede açılmam iyi olunca doğumu hızlandırmak için suyumu patlattılar ama ben kasılmaları yine hissetmiyorum bekledik bekledik gelen giden yok en son sunî sancı verildi. Meşhur suni sancı abartıldığı gibi korkunç gelmedi bana ama rahim ağzım çok yumuşaktı bunun etkisi de olabilir hızla açılmaya başladım, 7cm açılmaya gelene kadar koridorda yürüyüş yaptım, pilates topunda zıpladım eşimle bol bol dans ettik . Ebeler açıklığımı kontrole geldikçe bu nasıl bişey nasıl hissetmezsin diyip duruyordu ama gercekten çok hissetmiyordum, zaten ağrı eşiğim de yüksektir. Aslında işin tüm sırrı gelen bütün kasılmaları nefesle karsılamış olmamdı, doğum öncesi eğitim almıştım, çok kitap okumuştum, tüm o bilgiler çok işime yaradı, kasılmalar arası bol bol dinlendim. Enerji toplamak ve nefes egzersizleri çok önemliymiş gercekten lütfen öğrenin çok faydası oldu. 4-8 nefes ve french press tekniğini kullandım. Ebenin son kontrolünde 8 cm açıklığım vardı ve artık belden sancılar ciddi şekilde gelmeye başladı. Artık doğumhaneye çıkalım dediler ve beni çatalda muayene ettiklerinde tam açıklık doktoru çağırın diye seslendiler. Doktorum geldikten 10 dk sonra bebeğim kucağımdaydı. Göbek kordonunu hemen kesmesini istemedim, 1 dk boyunca tentene temas yaptık ve kordon akışı devam etti sonra da babası kesti kordonu☺️ Bu uygulama bebek için çok faydalı doktorunuzla siz de konuşabilirsiniz. Gelelim benim için zor kısma, bu kısım ıkınma evresi oldu. Başlarda çok iyi gittim ama bi an eski doktorumun bebeğin iri, bebeğin başı büyük çatıda sıkışır söylemleri aklıma geldi şak diye tüm motivasyonum gitti.🤦♀️ Resmen ıkınmayı unuttum. Eşim yanımda sürekli hadi çok az kaldı devam et canım dedikçe, doktorumun da saçları görünüyor hadi tatlım çok az kaldı,buraya kadar müthiş geldin burdan sezaryene mi döneceğiz demesiyle tüm gücümü toplayıp bir ıkındım ve bebiş doğdu🙏Ikınırken bağırmamam gerektiğini biliyordum ama o an öyle olmadı siz siz olun bağırmayın sadece ıkının ☺️
Çok klişe olacak ama dünyanın en tarifsiz duygusuymuş gercekten.Bunları yazmak istedim çünkü biz kadınlar gercekten çok güçlüyüz ve bunu bilip kendimize güvenmek çok önemli, inancımız oldukça yapamayacağımız şey yok.
38.haftada 3600 gr 52 cm doğdu oğluşum. 9 da yatışım yapıldı 13:30 da bebeğime kavuştum,önceki doktorum normal doğumumu sakıncalı bulup beni sezaryene alacakken ben 2 adet dikişle süreci tamamladım.
Tavsiyelerim:
- Hep yürüdüm, çok yürüdüm, sıcak- soğuk hava demeden gebeliğin en başından beri çok hareketliydim
- Doğuma yönelik bilinç çalışmaları yaptım,nefes egzersizleri ve olumlamalar çok iyi geldi.
- Perine masajı doktorum önermedi yapmadım, hurma şekerden dolayı yiyemedim, meryem ana otu bulamadım ama cinsel ilişkiyi kesmedik açılmamda çok etkisi olduğunu düşünüyorum.
- Hiç negatif doğum hikayesi dinlemedim,konuyu açanları susturdum hep güzel bir doğum düşündüm.
Buraya kadar okuduysanız umarım faydasını görürsünüz.Hepinize bir avazda çok güZel doğumlar diliyorum, hayatınızın en güzel anı olacak buna emin olabilirsiniz🌸