Merhaba arkadaşlar öncelikle şunu yazayım sıkıntılı durumda olanlara da umut olsun. Ben hamile olduğumu öğrendikten sonraki ilk doktor muayenemde rahmimde perde olduğunu öğrendim daha önce ben de ne olduğunu bilmiyordum rahim şeklinin kalp şeklinde olup arada bi çizgi olmasıymış. İnternette bir sürü şey yazıyor hamile kalkamazsınız kalsanız da düşük olur erken doğum olur vs diye ben hep dua ettim elhamdülillah Allah yardım etti. Gelelim doğum hikayeme 🌺
- Haftamdan itibaren sürekli perine masajı yapmaya çalıştım her gün, yürüyüşe çıktım, son günlerde pilates squat yaptım sürekli. 10 gün önce pazar günü sabah uyandım tuvaletimi tutamadım gibi oldu ama tuvalete sıkışık değildim gittim baktım çamaşırım ıslanmış ama bardaktan boşalır gibi değil ve renksiz bi sıvı. Eşimi uyandırdım dedim galiba suyum geliyo. Valizim hazırdı zaten hemen hastaneye gittik ebe muayene ederken bardaktan boşalır gibi su geldi. Ebe dedi doğum başlamış açıklık 1 cm kendi sancını bekleyelim. Doktorumu sordum üç günlük izne çıkmış nöbetçi doktor ilgilenecekmiş bi an üzüldüm ama sonra sorun etmedim çünkü kafama yerleştirmiştim doğumu ebe ya da doktor değil ben yapıcam diye. Saat 11 e kadar hiç yatmadım pilates topu üstünde hareketler yaptım squat yaptım yürüdüm. Nst de sancım 40 falan çıkıyodu suni sancı bağladılar bağlar bağlamaz sancılar başladı saat 12 gibi 2 dk da bire düşmüştü yine hiç yatmadım hareketlere devam ettim. 12 gibi ebe açıklığa baktı 3 cm olmuş dedi epidural istiyorum 4 olunca dedim tamam dediler. 2 gibi 4 cm oldu epidural yaptılar ama çok az doz verdiler doğum sırasında etkin ıkınma yapabileyim diye. Sancılar yine iki dk da birdi ama dayanabilecek düzeye inmişti saat üç gibi tekrar baktılar 7 cm olmuş vee 4 te tam açıklık dediler doğumhaneye gittik. Doktorum hemen çatala almadı. Sancı geldikçe çömel ıkın dedi öyle yaptım son aşamada çatala aldı kuvvetlice ıkındım sürekli ama bağırmadım çünkü okumuştum enerjiye ihtiyacınız olacak bağırarak harcamayın diye. Son anda ebe koluyla üstüme çıkıp bastırdı ben ıkındım doktor da kesiyi attı ve canım kızım doğdu. Hemen göğsüme koydular. Elhamdülillah Allah isteyen herkese nasip etsin