Buseylcn 25 haftalık hamileyim doktor kontrolüne gittim sağlık ocağından veya buradan açlık tokluk kan şekerine baktır dedi şeker yükleme testini ne zaman yapacaksınız diye sordum yapmayacağını bunlara bakmanın yeterli olduğunu söyledi. Sizce napmalıyım ?
AysezulalGvn Buseylcn ilk gebeliğim ve ben kendi isteğimle yaptırmadım şeker yüklemesini açlık tokluk şekerime baktırdım oda normal çıkınca ekstra herhangi birşey zaten gerek kalmadı
piremsesce Buseylcn doktorunuz gerek görmediyse yaptırmayın, ben yaptırdım ama içecekten sonra kustuğm için açlık tokluk bakmış gibi olduk bi daha hamile olursam yaptırmam heralde gerekli görülmedikçe
Pelin-1 Buseylcn bana da yaptirma gerek yok dedi ben baska doktorda gidip yaptirdim iyi ki de yaptirmiştim sinirda cikti suan dikkat ediyorum aclik toklugum normal olmasina ragmen oyle cikti es gecmemek lazim yaptirin
Buseylcn Kado87 benim ilk gebeliğim ve doktor sadece aç karnına alınacak testler istedi tokluk şekeri onda nasıl çıkıyor acaba biliyor musunuz
Buseylcn Betulbayar32_ bidaha özele muayene parası vermektense Devlete randevu alsam direk yaparlar mı bilginiz var mı ?
DuaElf Buseylcn 3 aylık kan testi diyolar geriye dönük şekerinizr bakıyor. Bence doktorunuz en güzelini yapmış. Şeker yüklemesinin çokta iyi bişey olmadığı hakkında bi ara doktorlar arasında tartışma konusu olmuştu. Zaten şekeriniz varsa bu kan testinde de çıkar. Üstelik o sıvıyı içmek iğrenç bişey. Ben kızımda yaptırdım şekerim çıkmıştı bu gebeliğimde baştan direk diyettesin bidaha yapmaya gerek yok yüklemeyi dedi
momsturk Buseylcn ailenizde genetik şeker var mı? Sizde şekere yatkınlık var mı? Benim bunların ikisi de evet olduğu için ben yaptırdım. Olmasaydı yaptırmazdım açıkcası. Zararı olacağına değil ama benim genetik öyküm yaptırmam gerektiğini söylüyor
Buseylcn momsturk şekerle alakalı bi hastalık yok ailemde ama çok meyve tatlı falan yediğim için şeker çıkar belki diye endişe de etmiyo değilim
Pelin-1 Buseylcn zaten hicbir zarari yok ac karna 4-5baklava yedigini duşun ayni şey. İnşallah iyi cikar sonucun☺️
Elika0 Pelin-1 50 gram şeker 4-5 baklava da bulunuyor mu :) yaklaşık bir küp şeker 2-2.5 gramdır. Yani 25-30 küp şekeri aynı anda yediniz gibi düşünmek daha doğru olacaktır
Elika0 Buseylcn doktorunuz gerek görmediyse yaptırmayın bence. Yediklerinize dikkat edin illa şeker hastası olmanıza gerek yok. Gebeyken ya da normal hayatımızda da vücudumuza aldığımız şekere dikkat etmek gerekiyor. Gebelikte biraz daha az şeker tüketin sorun olmaz diye düşünüyorum. Ya da devlet hastanesine randevu alıp başka bir doktora daha sorun.
Pelin-1 Elika0 ben doktorun soyledigini soyluyorum kendi fikrim değil o yuzden kup seker ve grami konusunda fikrim yok🤭
Pelin-1 Elika0 simdi baktim 100gr baklava yaklasik 3 dilimmis 29gram seker varmiş 🤷 yani 5-6dilim oluyor tabiki herkesin kendi tercihi ben yaptirdim ve iyi ki yaptirmişim ki ortaya cikti
Baharrk Buseylcn ben doktor önerse bile yaptırmayı düşünmüyorum çok sağlıksız bir şey en mantıklısını yaptırmış doktor Canan Karatayı dinlerseniz anne ve bebek için ne kadar sakıncalı olduğunu anlatıyor
Emineuysal22 Baharrk iste bu be bir tane akıllı cikti sonunda bende yaptirmadim ve yaptirmayi dusunmuyorum