Arkadaşlar öncelikle merhaba,
Dün detayli ultrasona girdim. Detayli ultrasonda her şey yolundaydı ama çocuğun sol beyninde 2 tane kist ve kalbinde odak (parlaklık) gördü. Bunların ikisinin de hiç bir önemi olmadığını doğuma kadar kaybolacagini söyledi. Sonra kendi doktorumuza sonuçları götürdük. Doktorumuz bize açık açık bebeğin down sendromlu olabileceğini, fetal DNA testi ya da amniyosentez yaptirmamiz gerektiğini söyleyip ultrasona aldı. Kendi de bebegi görmek istedi. O güne kadar bebek çok sağlıklı, hiç bir sorun yok diyen doktor dün bebeği ultrasonla kontrol ederken kalp atışları yavaşladı durmak üzere dedi. İkili testimiz çok temiz çıkmıştı. Şimdi size sormak istediğim şey, aranızda bu durum başına gelip bebeği sağlıkla dünyaya gelen oldu mu? Dün geceden beri kahroldum. Allahtan gelen her şey başımın üstüne ama insan ne olursa olsun bebeğinin sağlığı için endiseleniyor. Sonra kendi doktorumdan çıkınca detayli ultrasonu çeken doktoru tekrar aradım. Durumu izah ettim, kızım bebeğinde bir şey yok bu söylediğim seyler 10 hamileden 5 inde görülür dedi. İkili testimin sonuçlarını okuttu bana, senin bebeğinin burun kemiği görülmüş down sendromu ihtimalin 10 binde 1 olsa ben doktorunun endişesini yine anlarım ama değer 50 binde 1 yani bu çok düşük bi ihtimal hiç boşuna yığınla para döküp kendi psikolojini bozma dedi. Bebegin gayet sağlıklı dedi. Ama kendimi psikolojik olarak hiç iyi hissetmiyorum.