HaticeHayta Eşim ve bende kan uyuşmazlığı varmış gebeliğimin ilk aylarından sağlık ocağındaki aile hekimim tarafından söylemişlerdi şuan 30 haftalığım 34. Haftaya kadarda yaptırmam lazım siğortamız yok özelde çok pahalı bi fiyat verdiler ilk çocuğumda sancılanıp hastaneye gitmiştim sancılarımı takip etmek için cihaza baglamışlardı beni o sırada kan uyuşmazlığı var dediler öylelikle olmuştum o iğneyi ama bu çocuğumda nasıl yapıcam bilmiyorum hiç bir hastaneden de randevu alamıyorum benimle aynı durumu yaşayan kardeşlerim yardımcı olursanız bana çok mutlu olurum 😊🙏
esma___06isik HaticeHayta bu durumu yaşamış bir insan olarak şöyle soyleyim bu iğneyi 28. Hafta da yaptırmanız gerekiyordu bebeğin sağlığı açısından hangi şehirde iseniz gidin doktora anlatın doktor anlamaz isse acile gidin çünkü ben acile gitmiştim ve Ankara Kızılay dan eczacı deposundan bu iğneyi almıştık geri gölbasında yaşadığım için buuranin acilinde iğneyi vurdurmustum çok beklemissiniz yani özeli beklemenize gerek yoktu.
tttt Bende kan uyuşmazlığı iğnesi oldum. Devlette yaptırdım. Ankara da gebe polikinlğlinden randevu alamadım sabahtan gidip sıra alarak gebe polikinliğinde durumumu anlattım o şekilde kan v verdim indirek combost diye bir test yaptılar sonra sonuçyar çıkıncada günübirlik yatış verip iğneyi yaptılar. Kalçadan yapılıyormuş.
HaticeHayta esma___06isik Hayır zaten özelde yaptırmak için beklemedim özelde fiyat çok yüksek olunca randevu almadım devlet hastanelerinde de aşşırı bi randevu yoğunluğu yaşanılıyor sağlık ocağında aile hekimimiz 6 . Ayımdan sonra bu iğneyi yaptırmam gerektiğini söyledi o yüzden şimdi nasıl bir yol izlemem gerekiyor onu bilemiyorum bu arada İstanbul’da yaşıyorum
tttt Gece kalmadık, gününbirlik yatış yapıyorlar geri çıkış verdiler. İğneden önce ve sonra ultrasonda kontrol ettiler. 1 saat sürmüştür hepsi. Prosedürleri böyleymiş. Ebe kontrolünde yaptılar tül işlemi bir sıkıntı yaşamadım açıkcası ilgiliydi herkes.
tttt Evet 28. Haftadan sonra yapılması tavsiye ediliyor. Ebeye sorduğum da ilerisi için bir şey yapılcak mı diye. Doğum olduktan sonra bebeğin kan grubuna göre bir iğne daha yapabildiklerini söyledi.
esma___06isik HaticeHayta sabah erken saatte hastaneye gidin sıra alın İstanbul da yaşıyorsunuz tehlikeli iğneyi yaptırmaniz gerekiyor hangi doktor olursa olsun gidin sıra alın biraz beklersiniz ama sonunda iğneyi yazidirirsuniizz ya da acile gidin acilden girerseniz daha iyi olur durumu anlatırsınız uyuşmazlık iğnesi yapılması lazımdı yapılmadı diyd
HaticeHayta esma___06isik evet İstanbul’da yaşıyorum acildende giriş yaptım kaç saat bekledim bunun için randevulu gelmeniz gerekiyor dedi ve gönderdi bizi eşimle kaç saat bekledim onamı sinirleneyim olmam gereken iğneyi olamadım onamı ve üstüne üstelik bir türlü alamadığım randevuya mı her gün arıyorum her gün ama yok