offlineanne ben menü planlamayı ve misafir ağırlamayı çok severim. Belli bir sistemim vardır dediğim gibi.
corba önemli herkesin yiyeceği bir çorba olmalı ama insanı çok tıkamamalı o yüzden domatesli şehriye çorbasını önerdim. Bol maydonozlu limon eşliğinde biraz da sarımsak katarsın mis.
şimdi yaşlılar biraz sulu yemek sevdalısı oluyorlar:) ama ben tabakta çok sulu sulu bir yemeği şık bulmuyorum. Fırında karışık etli bir sebze yemeği olabilir. Dediğim gibi sulu köfte patates -izmir köfte- olabilir.
pilavdan bahsetmiştim. Şehriyeli bol tereyağlı güzel bir pilav yakışır yemeğin yanına. Pilavı sade de yapabilirsin. Önemli davetlerde hep sade pilav verilir mesela.
marullu salatadansa dediğim gibi söğüş salata çok güzel olur. Pembe domates,salatalık biber,soğan (ben domateslerin kabuklarını da genelde soyarım )
semizotu sağlıklı olduğu icin yaşlılar cidden seviyor:) ama yoğurtlu salataların sulu olmaması lazım. O yüzden süZme yoğurt önemli bir nokta. Yoğurtlu Havuç da güzel olur o da aynı mantık süzme yoğurt ve sarımsakla.
ben akşam yemeği sofralarına beş çayı tariflerini pek yakıştırmıyorum açıkçası. Kısır mercimek köftesi falan güzel bir akşam yemeği sofrasında yer almamalı bence:) suyunu çektirerek pişirilmiş bir zeytinyağlı taze fasülye veya yine suyu çektirilmiş barbunya olabilir. Biraz uğraştırıcı olmakla beraber mücver de çok güzel oluyor.
börek olarak bence adet börekler daha güzel duruyor. Sigara böregi gibi veya muska böreği gibi yapabilirsin. Tepsi böreği bilemiyorum bence şık degil. Akşam yemeğine yapacağım tek börek paçanga böreğidir bu arada:) patatesli peynirli falan beş çayına gider daha çok.
biberli ekmek de çok pratik son zamanlarda hoşuma giden bir tarif. Nefis yemek tariflerinden yapıyorum ben. Özellikle çorbanın yanında ikram ediyorum. Cidden aşırı lezzetli bir şey. Sıcak soguk her türlü gidiyor.
dolabımda hep enginar olduğu için çoğu soframda zeytinyağlı enginar bulunur. Görselliği yeter. Ama tabi onu bulamayabilirsiniz. Zeytinyağlı havuçlu kabak da güzel oluyor sofranın ortasında. Üzerine dereotu gezdiriyorum. Soguk salata gibi mis!
köfteli bir tarif yaparsan ortaya salata olarak piyaz da gider.
cok tercih edilmese de ben üzerine pastırma kızdırılmış humus da çok seviyorum:)
ben genelde az az cok çeşit severim sofrada. Kişi sayısından biraz fazla yaparım yemekleri sofram zengin görünür. Güzel turşu yapan bir tursucum var oradan da turşu alırım hep. Sofrada güzel oluyor.
Yaşlı misafirler sütlaç dışında sütlü tatlı sevmezler:) şerbetli tatlı tercih ederler. şekerpare güzel olur hem pratik hem bereketli. Bir de adetli olduğu icin porsiyonlaması kolay.
Revani olabilir belki. Helvanın da kendince bir kitlesi va. Kadayıf tarzı tatlılar cıks bence:)
tatlı ve caydan sonra meyve tabağı hazırlarım. İki kişiye bir tabak seklinde de olabilir. Kabuklarını soyup doğrarım ve meyveleri tabağa güzelce dizerim. Çatalla ikram ederim. Kayısı bile ikram ediyorsam ortadan böler çekirdeğini alır öyle koyarım tabağa. Üzümleri çöplerinden ayırırım. Yanına da fındık badem ceviz koyarım. Duruma göre üzerine serperim:)
Kalabalık bir grup geliyormuş bence fırın yemeklerine yönelmelisin.