Merhaba arkadaşlar yakın arkadaşım çok zor durumda ne yapacağını bilmiyor.
Kendisi iki defa düşük yaptı anne karnında bebeğinin kalbi durdu ve bebekler kendiliğinden düşmedi kanama olmadı 7,8 haftalikken duruyordu ve 11 haftalıkken yaklaşık doktor kontrolde fark ediyordu. İlkinde olabilir diyip ikincisini bir sene sonra denedi yani kimse ciddiye almadı çünkü çoğu kadın ilkinde düşük yapıyordu. İkinciden öncede araştırdı neden bebeğim kendiliğinden düşmedi kürtaj yapıldı neden kaybettim sorun neydi diye ama doktorlar bilemedi ve olabilir normal dediler. İkinciden sonra her türlü test yapıldı gene de düşügün sebebini bulamadılar progestoron hormonun düşük diyip o ilacı verdiler.. Biz Avusturya’da yaşıyoruz bu arada ve burda ki hastaneler doktorlar bağışıklık testi yapmayı düşünmediler hep iyisin dediler. Ta ki bu sene tatilde Konya’da bir doktora gidene kadar o orada kontrollerini yaptı her şey temiz dedi ve Ankara’daki laboratuvardan bağışıklık testi yaptı sonucu pozitif çıktı yani anne bağışıklık sistemi bebeği yabancı madde olarak algılayıp öldürüyor. Kendisine prograf diye bir ilaç verdi ona hemen başlamasını söyledi bu ilaç aynı zamanda organ nakli olanlarada veriliyor ki vücudu organı kabul etsin diye. Sonra bu ay hamile kaldı burda gene de bie özel jinekoloğa sorayım ne diyecek diye o d hayır bu ilacı kullanma bunu bilmiyoruz biz bu hastalığa iğne vuruyoruz bırak şu ilacı demiş kendisi perişan durumda. Konyadaki doktoruda atla gel buraya demiş ilacını bırakma demiş. Ben üzüldüm haline benimde üç aylık kızım var düşük falan yaşamadım rahat gebelik oldu yani arkadaşım üçüncü bir düşügü kaldıramaz. Size sormak istediğim şeyler: aranızda böyle hastalığı olan var mı veya bu ilacı gebelikte kullananız oldu mu. Çünkü ne yapacağını bilmiyor ve burda ki doktorlarada güvenemiyor çünkü kaç defa gitti geldi hiç biri bağışıklıktan dolayı diye teşhiste bulunmadı