Selamlar hanımlar hepinize çoooook kolay doğumlar diliyorum öncelikle. Ben de doğurdum ve doğum hikayemi sizinle paylaşmak istedim. Şuan bebeğimle beraber yan yana onun uyuyuşunu izliyorum. Hayatınızdaki en güzel ve en unutulmaz tecrübesine hazır olun🎉 biraz ayrıntılı olabilir ama elimden geldiğince size açık bir şekilde tecrübemi aktarmak istiyorum. Bu arada yaşım 26 ve ilk bebeğimiz. Merak eden olursa diye belirtiyim 😊
Normal doğumla başlayan hikayemiz 36. Haftada eşimle aldığımız ortak karar ile sezeryana döndü ve 30 ağustos (zafer bayramı❣️) 39+3 şeklinde doğuma alınacaktım. Doğum öncesi son kontrolümüz olan 24 ağustos yani iki gün önce hastaneye muayene gittiğimizde bebeğimin boynunda kordon olduğunu öğrendik. Doğuma 6 gün kaldığı ve gelişimi iyi olduğu için doktor istersek aynı gün sezeryana alınabileceğimi söyledi. Bunu söylemesinde kesinlikle bir yönlendirme yoktu sadece eşim çok evhamlı olduğu için o 6 gün bana zehir olacaktı sürekli hareket etmiyor mu diye sıkıp bunaltacaktı. Ya birşey olduysa diye kaygılanacaktık sürekli. Doktor da zaten herşeyi gelişti 6 günden birşey farketnez 0 risk istersen alalım dedi ve yarım saat içinde aile büyüklerimize de danışarak sezeryan olmaya karar verdim. Zaten herşeyimiz hazırdı, hatta hastane çantamız dahi arabada yanımızdaydı. Evi de 1 hafta öncesinden temizletmiştim. Akşam 11 için doğum saati aldık ve eve gidip hazırlık yapıp akşam 9da geri hastaneye dönecektik. Eve gelip ortalığı toparladım, lavoba cifledim, yerleri süpürdüm, son bir çanta daha hazırladım ve sanki tatile çıkar gibi hastaneye gittim😂 ona rağmen nasıl bir stres ve heyecan vardı anlatamam.. O an hastaneye giderken bu kadar kolay geçtiği ve sezeryana karar verdiğim için şükrettim. Bu arada asla bir ameliyat korkum yoktu benim pek böyle amelşyat işlerinden korkum olmaz o yüzden kafam çok rahat gitmiştim.bence öncesinde psikolojik olarak kendinizi rahatlatmanız çok önemli. Normal de olsa sezeryanda olsa kolay bir doğum geçireceğinize kendinizi motive edin. Emin olun öyle de oluyor. Neyse hastaneye gittik ve hemen odamıza çıktık. Hazırlıklar yapıldı ve ameliyata girdim. Spinal sezeryan olmayı tercih ettim. Belden vurulan iğneden asla korkmayın hiçbir şey yok. Çok hafif arı sokması gibi bir ağrı oluyor ona da dayanalım yani artık doğum yapıyoruz😂 kendinizi sıkmayın ve titremeyin inş hiçbirşey olmaz. Neyse en fazla 5 dk içinde bacaklarım tamamen uyuşmuştu. Daha sonra sonda taktılar 0 acı, asla korkmayın. Ve bence mutlaka sonda taktırın emin olun hayat kurtarıyor. Daha önceki ameliyat tercübemde sondasız uyuşturma olup sonrasında idrar yapmakta çok büyük sorunlar yaşamıştım. O yüzden anesteziden sonra sonda taktırmayı bence unutmayın. Neyse doktorum geldi ve ameliyata başladılar. Başladık dedikten 3 dk sonra bebeğim doğdu. Aşıırııı kolay ve hızlı bir doğumdu. Hiçbir acı vs hissetmiyorsunuz sadece çok hafif bebek çıkarken bir hareketlilik oluyor ama sıkıntı etmeyin. Bende mide bulantısı da yapmadı bebek çıkarken. Sonra şap şap diye göte vurulan bir ses duydum😂 ve çok naif ve kibar bir ağlama sesi….. 🤍🤍🤍 Allahım beynim uyuştu canım oğlum o kadar naif ve güzeldi ki. Kendi de sesi gibi pamuk gibiydi. Hrmen temizleyip yanıma verdiler 3 4 kez öpüp kokladım ve sonra giydirmeye çıkardılar. Aklım ondaydı. Sonra yaklaşık 30 dk sonra benim dikişler de tamamlanmıştı. Bu arada küçük bir dip not. Ben ameliyathane aşırı soğuk olduğundan çok üşüdüğüm için ısıtıcı istedim ve amelyat başladığı andan itibaren boruyla sıcak hava verdiler göğsüme. O beni inanılmaz rahatlattı. Özelde doğum yaptığım için böyle bir rahatlık mıydı bilmiyorum ama sizde hastanenze teklif edebilirsiniz bence deneyin. Neysee sonra odama çıktım ve puff karnım yok olmuştu çok garip bir his 😂 odaya çıkmadan önce hemşirelere özellikle bebek ben gelmeden kesinlikle odaya götürülmesin dedim. Sağolsunlar ben gelmeden bebeği getirmemişler.ben odaya geldikten sonra oğlum geldi maşallah aşırı güzel bir bebekti aşık oldum. Hayatımın en doğru kararını onu doğurarak aldığımı o an hissettim.resmen ben de yeniden doğdum onunla birlikte. Hayatımda ondan başka düşündüğüm sevdiğim hiçbirşey yok gibi hissettim. Tabi eşim dışında. O da sağolsun aşırı destekçim oldu başından sonuna kadar. Ameliyattan çıktığımda beni kızkardşimle beraber kapıda karşıladılar. Bebeği yukarı da görüp hemen yanıma inmiş karşılamak için. Onu görünce çok mutlu oldum.ağlayarak bana bebeğin sağlığının iyi olduğunu söyledi. 4lü tarama testimiz yüksek riskli çıktığından ikinci trimester döneminde çok kötü bir deneyim yaşamıştık. İkimizde Allaha teslim olduk ve hiçbir fetal test ve amniyosentez yaptırmadan doğuma gittik. Çok şükür sapasağlam doğdu. Aranızda böyle olumsuz bir tecrübe yaşayan da varsa ona umut olsun. ALLAHa teslim olun herşeyi ona bırakın inşallah sağlıkla doğarlar. Doğumdan sonra sütüm birkaç damla geldi hemen ama bebeğe yetmedi malesef o yüzden mama desteği verdik çünkü çocuk çok açtı ve ağlıyordu . Mamaya rağmen çocuk doymadı aşırı iştahlı maşallah. O yüzden şimdi sürekli süt arttıracak şeyler tüketmeye çalışıyorum. Bu arada ameliyattan yaklaşık 3 4 saat sonra hemşireler beni yürütmeye geldiler ve taaak diye kalktım ayağa. Yemin ederim hiçbir zorluk yaşamadım. Hafif ağrı oluyor ilk kalkmaya çalışırken ama ayağa kalkınca inanılmaz rahatlıyorsunuz. Ben çalışkan öğrenci olarak yatmadım ve sürekli yürüdüm😂. Düzenli olarak koridorda yürüyüş yaptım. Bebekle ilgilendim onu kucağımda taşıdım altını değiştirdim gazını falan çıkardım. Aktif ve hareketli olmak beni daha kolay toparladı. Şuan evdeyim ve gayet rahat her işimi hallediyorum. Yürüyüş yaptığım için de çok rahat gaz çıkardım ve tuvalete çıktım. O konuda da zorluk yaşamadım. Ameliyattan 1 gün sonra duşa girdim ve pansuman yapıldı dikiş izi de çok hafif doktorum sağolsun eli çok güzelmiş hafif bir iz var sadece. Sonuç olarak sağlıkla ve mükemmel kolaylıkta bir doğum geçirdim. Allah hepinize gönlünüzden geçtiği gibi bir doğum nasip etsin. Hepiniz sağlıkla kucağınıza alın yavrunuzu. Sorusu olan olursa inş zaman buldukça cevaplamaya çalışırım. Teeek tavsiyem size pozitif olun, her şey sizin elinizde. Evrene pozitif mesaj gönderin ve bol bol dua edin Allaha teslim olun. Emin olun olumlu sonuç alacaksınız. Herkese oğlumla sevgilerimizi gönderiyoruz ❣️🙏