Ordu bende de var…ilk doğum sonrası oluştu.Doğumdan 4 5 ay sonrası rutin kan tahlili yaptırırken öğrendim.İlk öğrendiğimde değerlerim tam bir felaketti.
0.001 TSH ım.
T4 18 19 lardaydı falan.Hemen ilaç tedavisine başladık ve ilaveten iyotsuz tuz kullandım uzun süre..Tiroitler şükür ki ilaca ilk aydan olumlu cevap verdi.Yaklaşık 6 7 ay kullandım.12 aylık bir tedavi süreci önerdi doktorum.Benim belirtilerin aşırı terleme , kilo kaybı,sinirlilik,yorgunluk ve ellerimin titremesiydi..ama ki hamile kalınca tüm tedavi değişti. Zaten değerlerim normaldi hamile kaldığımda ve doktor ilacı bıraktırdı , dengeli sağlıklı beslenmeye başladım.Ayrıca iyotsuz tuz hamilelikte kullanılmıyormuşş hemen onu da kestim.Şimdi 25 haftalık hamileyim her ay düzenli kan veriyorum ve değerlerim şükür ki bozulmadı 🙏 ama propycil ile hamilelikte tedavisine devam eden anneler var. Endişe edilecek hiç bir şey yok.Tiroit tedavi edilmez ise büyük sıkıntı.Sadece rahat olun , gebelikte tiroit hormonlarının değerleri şaşabiliyor.Siz sadece tedavinizi aksatmayın.Çok geçmiş olsun