Anneblogu bu sizin işyeriniz ve sgk ile olan anlaşmaya bağlı. Benim işyerim mesela maaşımı kendi ödüyor, normalde ne alıyorsam aynısını yatıyor izindeyken. Daha sonra sgk bana vereceği rapor parasını direk işyerime veriyor. Benim için hiç birşey değişmiyor. bazı işyerlerinde yine işyeri maaşı kendi ödüyor, ama sgknın size yatırdığı parayı işyerinize vermenizi istiyor. Ya da işyeri hiç birşeye karışmıyor, sgk aylık veya toplu olarak parayı size veriyor. İşyeriniz bir ödeme yapmıyor. Ama sgknın ödediği maaşınızdan biraz daha az oluyor galiba. En iyisi işyerinizle konuşup nasıl yaptığını öğrenmek.