Haticepolat Kızlar merhabaaa, aranızda çalışan doğum yapmış kişilere bi sorum olacaktı. 1 senedir aynı işyerinde çalışıyorum 9+1 haftalık hamileyim doğum iznine ne zaman çıkılıyor ve doğum parası doğum izni parası ne kadar alınıyor bilginiz var mı ?
BusraUras Haticepolat 32.haftada isterseniz doğum iznine çıkabiliyorsunuz istemezsenizde iş yeriniz müsaade ederse doktordan çalışabilir raporu alıp 37.haftaya kadar çalışabiliyorsunuz. Doğum izniniz 8+8 hafta olmak üzere toplamda 16 hafta. Bunu doğumdan önce 8hafta doğumdan sonra 8hafta olarak kullanabilirsiniz isterseniz. İstemezseniz çalışabilir durumdaysanızda ilk 8haftanızdan doğum sonranıza aktarım yapabilirsiniz. Bu arada 16haftayı direk 4 ay olarak hesaplamayın çünkü hamilelikte ay hesabı yapılmıyor hafta hesabı yapılıyor. 16*7=112 gün ediyor. Doğum parası da sgk lı iseniz 8haftalık ücret bir seferde yatıyor 2.seferde diğer 8haftalık ücret yatıyor. Alacağınız para yatan sigorta değerinize göre değişiyor. Kamu çalışanı iseniz maaşınız hiç kesilmiyor her ay yatmaya devam ediyor.
Derya2867 BusraUras 24-32 hafta arasında olan hamilelere yönelik izin hakkında bilginiz var mı peki ? İdarenin insiyatifine mi bağlı acaba
BusraUras Derya2867 bu durum hala devam ediyor ama sağlık bakanlığı ve mitte geçerli değil. Diğer bakanlıklarda da amir isterse çıkarmayabiliyormuş öyle duydum.
Annesininbitanesi1 Derya2867 var ama özel sektörde yok bana vermediler perşembe 24 oluyorum yok dediler idari izin kamuya var sadece standart