Busrakksl Hayırlı akşamlar kızlar. Bir arkadaşım özelde muayene ücretlerini ve doğum ücretinin bir kısmını doğumdan sonra sigorta geri veriyormuş dedi. Onunda tam bilgisi yok bu konuda aslında başka biriside ona söylemiş bana sordu bende ilk defa duyduğumu söyledim. Gerçekten böyle birşey var mı varsa şartları mı var bilgisi olan varsa yazabilir mi?
Prensesannesi16 Busrakksl devlete doğum destek paketi var mesele 100 lira ödüyorsanız muayeneye 30 ₺ size ödeme yapıyor ama bende hiç duymadım daha doğumda parayı geri verildiği belki arkadaşının söylediğimi duymuş olabilir
Zeynep_49 Busrakksl ssk calisaniysan doğumdan 2 ay önce ve doğumdan 2 ay sonra raporu aliyorsun ssk ödüyor + doğum yaptığınızda doğum belgesiyle gidip doğum ücreti alınıyor kaçıncı çocuksa ona göre ödeme yapılıyor bunlar var bunları biliyom ben sadece
gokcekocyigit07 Onu bende duydum ama hiç araştırmadım aslında bir sormak lazım, doğum sonrası verilen belge ile ssk ya gidip alıyorsun dediler bana da tabi aslını bilemiyorum 🤷♀️
Busrakksl gokcekocyigit07 aynen az buz bir parada değil 3600 TL dedi benim gittiğim hastane normal doğuma
Busrakksl Prensesannesi16 ayy hiç bilmiyorum ki işte ben daha öncede böyle birşey duymadım ablam ve yengemde özelde doğum yaptılar bugün onlara da sordum onlarda ilk defa duyduğunu söylediler
Esraengin06 Canım bende özele gidiyorum doğum paketi aldım araştırdım önceden bende duydum ama araştırınca böyle birşeyin olmadığını soylediler
Busrakksl Esraengin06 gerçekten mi. Bilmiyorum ki bende yani insanlar durup dururken de uydurmazlar herhalde. Yada bize mi denk gelmiyor 😂
gokcekocyigit07 Busrakksl özel kliniğe gidiyorum anlaşmalı olduğu hastanede özel, doktor+hastane 6000 TL bizde de her iki doğum içinde geçerli 🤷♀️
Busrakksl gokcekocyigit07 benim doktorumda klinik açtı ama ayrıldığı yani kontrole başladığımız hastanede doğumlara girebileceğini söyledi geçen günlerde ücrette değişiklik olur mu dedim evet dedi 3600 TL olan doğum ücreti 5500 e çıktı. Bu nedenle doktor değişiktirmek zorundayım
gokcekocyigit07 Busrakksl aynı doktor aynı hastaneye geçen sene sezaryanda 4000 TL ödedik, bu sene 6000 tl ödeyeceğiz ama yapacak bir şey yok doktorumu değiştiremem, Allah hepimize maddi, manevi yardımcı olsun 🤲
Sumbuleh Evet öyle bir şey var ablam geçen yıl yalova aktif hastanesinde doğum yaptım. Hastaneden aldığı faturayla sgk ya başvurdu ve verdiği ücretini yarısına yakınını iade aldı. Çünkü özel hastaneler hem sizden hem sigortanızdan para alıyor. Siz de sgk ya ben zaten ödeme yaptım senin yapmana gerek yok demiş oluyorsunuz. Ama aktif hastanesi birçok kişi bu şekilde yapınca doğum ya da herhangi bir ameliyat öncesinde böyle bir şey talep etmeyeceğinize dair kağıt imzalatmaya başladı sonra. Yoksa doğumu ya da ameliyatı yapmıyor.
Sumbuleh İnternette araştırırsanız en ufak yapılan iğneden tutun seruma kadar insanlar ücretlerin baya bi kısmını iade alıyorlar
Asya-mine-bebek Bunu bende duymuştum ama nasıl oluyor bilmiyorum çalışmayan annelere geçerli mi acaba
Meray64 Şöyle bi durum. Ben şu an o süreci yaşıyorum. Özel hastane yapılan işlemler için sizden en fazla SGK’nın kendilerine ödedikleri tutarın %200 fazlasını alabiliyor. Ben sezeryan doğum yaptım 4000 TL aldılar benden. Doğumdan sonra hastaneden aldığım fatura ile beraber yaşadığım yerdeki sgkya özel hastanenin benden fazla ücret aldığını düşünüyorum onunla ilgili başvuru yapacağım dedim ve yaptım. Onlar incelediler ve bana hastane sizden en fazla 1300 küsür lira alması gerekiyor 2690lirayı fazla almış diyorlar. Bu durumu SGK özel hastaneye bildiriyor ve savunma istiyor ve fazla aldığı ücreti hastane iade etmesini istiyor. Ben eğer iade etmezse tüketici hakem heyetine başvuruyosunuz . Fatura ve başvuru formunuzla beraber. Bizim özel hastane ödemeyi kabul etmedikleri için tüketici hakem heyetine başvurduk şu an inceleme aşamasında yakında sonuçlanacak ödemeyi hala kabul etmezlerse tüketici mahkemesine gideceğiz. Yani insanları enayi yerine koymalarına müsade etmeyeceğiz. Para kolay kazanılmıyo. Çoğu insan bunu bilmiyor napsın zor durumda olsa bile sağlık deyip o parayı vermek zorunda kalıyo. Gidebildiğiniz kadar arkasından gidin bence süreç uzun sürse de sonunda hakkınızı alacaksınız 😊