FundaendeYaman hamilelik öncesi hipotroidim vardı 7 sene evvel. 1,5 sene ilaç tedavisinden sonra düzelmişti ve deniz kenarında yaşamak iyi gelmişti.İlaç tedavim bitmişti.
Gebe kaldım,15. Haftaya kadar problem yoktu tsh t3 t4 hep bakılıyordu. 16. Haftada Tsh 7 küsür çıktı.Ciddi yüksekti, bebiş benim troidlere yüklenmişti. Doktor anlattı,anne karnındaki bebekte 2. Trimester başında troid ve diğer hormon bezleri oluşuyormuş ancak kullanımı anneden karşılıyormuş.
1 ay sonraki tahlilimde endokrinde tsh 3 çıktı.Hatta ameliyat oldum geçen hafta,kabul edildi de.
Ben gebelik önce euthrox 50-75mg kullanmıştım.Bana fayda etmemişti.
Sonra Levotiron 50 kullanıp bırakmıştım.
Şimdi gebeliğimde gene Levotiron 50mg kullanıyorum.Hipotroidi bildiğim için,doktorumun da bilgilendirmesiyle; tuz yok (hiç sevmem zaten),makarna pirinç tüketmem. İlacı her gün 8de içiyorum, 8:45-9:00 kahvaltı ediyorum.Gebeliğin başından beri çay,kahve,hazır kutu tüketimim yok.Baklagil haftada 1 gün,ağırlıklı mercimek veya fasulye.Porsiyonlar kocaman değil, az ama sık. 1,5-2 saatte bir bir şeyler yerim. Şuanda salatalık yoğurt yiyorum mesela kahvaltımdan 1,5 saat geçti.
İlacın eksikliği zihinsel gelişimde rol oynuyormuş.Korkma hiç,doktor kullan diyorsa kullan.Nasıl beslenmen gerektiğini sor. ☺️