Zamanında doğan bebek terimi 38hafta ile 42hafta arasıdır bunun ortası yani 40.hafta tahmini dogum zamanıdır üstüde altıda normaldir 41 oldum neden dogmuyor denmemelidir cunku miat aşımı 42den sonra olur ozaman bile sezeryana gerek yoktur dogum başlatma yardımcılarıyla dogum tetıklenip normal dogum denenir lütfen stres yapmayın 41+3te dogan bebek gec dogmus olmaz 39da doganda erken dogmus olmaz hepsi zamanında dogmus bebeklerdir 40 da 41 de suni sancıdır fütüldir vs bosu bosuna kendınıze mudahale edilmesine izin vermeyin cunku en saglıklısı dogumu bebegın başlatmasıdır dogumun bebeğin başlatması demek tamam ben artık dünyaya hazırım deme seklidir daha dunyaya hazır olmayan bebeleri kurcalayarak sizden alınmasına musade etmeyin