Haydinn ragna_ aile çalışma ve sosyal hizmetler il müdürlüğüne gidip başvuruda bulunuyorsun 1 buçuk 2 aya anca yatıyor PTT ye , e devletten doğum parası yazıp ordan yatıp yatmadığını kontrol edebilirsin gidip PTT den çekiyorsun sonra