Herkes gibi bende buraya ne zaman yazarım diye düşünüyordum çok şükür 8 gün oldu bile kızıma kavuşalı. Çatı darlığı sebebiyle spinal olmaya karar verdik doktorumla. Korkularım vardı baya acaba hisseder miyim naparım çok canım yanar falan diye son günler iyice stres oldum burdada sürekli çekiştirmeler hissediliyor deniyordu. Sabah 8 de girdim doğuma anestezi uzmanları hemşireler çok ilgiliydi çekinmeyin ve sizinle ilgilenmelerini isteyin benim işime yaradı spinal iğnesi hiç acıtmadı zaten yavaştan bacaklara sıcaklık geliyor anestezi teknikerine sakinleştirici vurur musunuz dedim o da bebeğini hatırlamazsın bebek doğsun vuralım dedi tamam dedim. İşleme başlandı ama hiç rahatsız olmadım yani düşündüğüm gibi çekiştirme dokunma falan yoktu yani rahatsız edecek kadar değildi. 10 dk sonra bebeğim doğdu onun sesini duydum zaten gerisi hiç umrumda olmadı öyle güzel bir his ki Allah isteyen herkese nasip etsin inşallah. Anestesi teknikeri sakinleştirici istermisin dedi yok dedim gerek kalmadı. Bebeğim gittikten sonra da onun kokusuyla sarhoş olmuş olabilirim sadece onu düşündüm diğer işlemlerde. Odama geldim kan kontrolü yapıldı zaten bacaklarım uyuşuk olduğu için hissetmedim gazlı bezle tampon yapıp gittiler bu arada sonda acısı yok hatta çok rahatmış dedim 😄 ağrı kesici vurup duruyorlar zaten sadece omzuma bir ağrı girdi anlamadım o da anestezi sebebiyle olabiliyormuş. İlk yürüyüş evet zor ama kendinizi zorlayın hemşire ilk yürüyüşü yaptırdı sonra gitti ben daha yatmadım eşimle kardeşimle sürekli yürümeye çalıştım sonra çabuk toparlandım bebeğime kendim baktım hafif hafif ağrılarım oluyor ama rahatsız etmiyor. Bebeğim emdi hemen ama kan uyuşmazlığı sebebiyle de sarılık oldu hemşirelerin salaklığıda var sürekli uyuyordu bende emzirmek istiyordum hemşirelerden yardım istedim onlarda o acıkınca uyanır falan dediler beslenemedi yeterince sabahına sarılık derecesi 5.3 çıktı ışına yatırmak istediler kabul etmedik başka doktorlara sorduk ve 5.3 asla bebek ışın almaz dediler iyiki dinlemişiz. Sürekli kontrol ettik zorla uyandırmaya mama meme karışık vermeye başladım çok şükür şuan daha iyi .
- Bebeğinizi sürekli emzirin süt gelmezse mamayla gelirse memeyle memenizden hiç düşürmeyin çok önemli
- Depend 2 paket almıştım gereksiz 3 tane falan kullandım.
- Kayısı hoşafı kesin alın gaz çıkarmak önemli ben biraz zor çıkardım bütün vücudum ağrıdı çıkarana kadar
- Bol bol yürüyün
- Önemli kararlarda tek bir doktoru dinlemeyin
- Bebeğinizi bol boş öpün sevin
Herkese hayırlı rahat doğumlar dilerim 💜