Elif6192 İnsan bazen kendi kendinin doktoru olabilmeli, bu sıkıntının altında yatan sebepler neler olabilir? Siz kendinizi daha iyi tanırsınız, mesela çocuklukta geçirdiğiniz ailenizle ilgili sıkıntılar olabilir mi, bilinç altı öyle derindir ki yıllar sonra özellikle hamilelik gibi süreçlerde psikolojik olarak ortaya sonuçlar doğurabilir. Ya da eşinizin size karşı tutumlarıyla alakalı olabilir. Eşinizin ailesiyle ilgili sıkıntılar var mı veya ilk evlendiğiniz zamanlarda size sıkıntı yaşattılar mı? Bütün bunlar psikolojik rahatsızlıkları tetikleyebilir. Şu an psikiyatriye gitseniz bile çok çok ağır bir durum olmadıkça ilaç vereceğini zannetmiyorum. Ancak kendi kendinizi dinleyip sebepleri bulabilir hatta kendinize bir psikolog gibi iç sesinizle yönetebilirseniz, çözümü de bulabilirsiniz. Kesinlikle kendi kendime düzeltebileceğim bir durum derseniz de psikoloğa gitmek daha uygun olur. Konuşup birlikte açığa çıkarırsınız içinizdeki sıkıntıyı. Bu noktada dualarında iyi geleceğine inanıyorum, bol bol tesbih çekebilirsiniz. Kitap okuyup veya yağlıboya resim, bir el işi gibi aktivitelerle sıkıntı hissini azaltmaya çalışabilirsiniz. Geçmiş olsun ♥️