Almi4134 ben 3 buçuk yıllık evliyim evlendiğimden beri aşure yapıyorum ve sülalede aşurem meşhur oldu. Biraz tarifleri inceleyerek biraz deneyerek en doğru tarifi buldum ama ölçü maalesef veremiyorum. Genel olarak nohut fasülye buğday şeker su-süt kuru kayısı sarı kuru üzüm kuş üzümü bol fındık badem fıstık ekliyorum. hatta nohutu ve fasulyeyi haşlanmış alıyorum bol suda yıkıyorum. Pratik oluyor.
ben aşure yaparken renginin beyaz olmasına çok dikkat ediyorum. O sebeple en son biraz süt ekliyorum rengini açıyor ve tat veriyor.
Bol fındık badem kullanmak püf noktası. Bademlerin kabuklarını mutlaka soyuyorum.
Hatta ben nohutların zarını bile çıkarıyorum 🤭
cevizi içine katmıyorum üstüne koyuyorum rengini karartmasın diye.
kuru inciri de ya en sonlarda ekliyorum ya da küp küp doğrayıp yine üstüne koyuyorum.
portakal kabuğu ve Hindistan cevizi tozu da ekliyorum içine müthiş bir aroma veriyor.