Tansiyon yüksekliği ödem ve idrarda protein kaçağı bir arada görülüyorsa preeklempsi dediğimiz gebelik zehirlenmesine işarettir. Ama tek başına idrarda protein kaçağı aynı zamanda vücudun susuz kalması dehidratasyonda da böbreklerde protein yıkımına yol açabilir. Benim gebeliğimin ilk haftalarında +2 değerde protein çıkmıştı ama eşlik eden bir yüksek tansiyon veya ödem durumu yoktu. İlk haftalarda çok istifra ediyordum. Şimdi 20. Haftamdayım ara ara hafif ödemim oluyor tansiyonum hiç yükselmedi idrarda proteinde negatif çıkıyor son iki kontroldür. Yani kendinizi yakın takibe alın riskli bir durumda zaten 24 saatlik idrar toplamanızı isterler 24 saatte açığa çıkan protein yıkımı asıl sonucu verir. Tuzu kısıtlayın.