minigim34 ne aşı ne de tarama testleri zorunlu değil en basiti tetanoz aşısı doğumda kullanılan malzeme ne kadar steril olursa olsun bi komplikasyon olabilir mikrop kapabilirsin diye yapılıyor tarama testleri de size olabilir ihtimalini söylüyor karar sizin bende ikili tarama yaptırdım doktorum üçlü ve dörtlüye gerek görmedi detaylı ultrasona gidicem 2 haftaya onu bekliyorum haftaya da tetanoz aşımı olucam