sema_aa Merhaba kızlar 16+3 haftalık oldum. Bugün doktora gittiğimde plasentanın önde olduğunu yani rahim ağzını biraz kapattığını söyledi endişelendim açıkcası. Benim durumumda olan sonradan plasentası yukarı çıkan var mı acaba?
Mavi34 sema_aa Benim 13.haftada tamkapatiyordu 23.haftamda 2 cm yukarı çıkmış dediler 30.hafataya kadar daha çıkabilirmiş
nur_3838 sema_aa bende de bu durum vardı 10 gün önce doğum yaptım. 20 haftalıkken öğrenmiştim doğuma yakın yukarı çıkmıştı. Doğumu sezaryen olarak yaptım çok hafif yapışıklık olduğu için.Bu süreçte bol bol dinlenin ayaklarınızın altına yastık koyarak uzanın yürüyüş felan yapmamaya dikkat edin
canand24 sema_aa bende de 12 13 haftalıkken vardi şimdi 17 haftadayım tamamen yukarıda risk geçmiş dediler. Umarım sizin de öyle olur 🤲🏻 fazla ayakta kalmamaya ağır işler yapmamaya çalışın
Perilisa Ben sağlık çalışanıyım plasenta previa bizim için ayrıcalıklı bir vakadır ve risklidir anne bebekte risk altında olur o yüzden kaliteli bir hastanede doğum yapmanızı öneririm
Mery123 Perilisa peki bunu yukarı çıkarmak için yapabilceğimiz bişey var mı ? İyi bir hastane derken araştırma hastanesi mi
sema_aa Perilisa bu dediğiniz risk doğuma yakın bir zaman için mi geçerli ? Çünkü şuan daha çok yeni yani yukarı çıkabileceğini söyledi doktorum. He çıkmazsa tabi iyi bir hastanede doğum yapmak tercihim olur
Perilisa Mery123 anne ve bebek için Yoğunbakımı olan bir hastane ve bu konuda tecrübeli bir doktora gitmelisiniz
Perilisa sema_aa sürecin takibi hakkında bilgim yok fakat sezeryana aldığımız hasta plasenta previa ise ekip ona göre hazırlık yapar ve riskli bir operasyon olduğunu bilir tecrübe önemli bu konuda… anestezistim bu arada