Merhaba sevgili anne adayları, heyecanlısınız biliyorum, 7 Temmuzda sezaryen ile bebeğimi kucağıma aldım, 2850 gram 50 cm olarak. Epidural oldu, bel ağrısı oluyor ama bebeği emzirmeye uğraşırken onu sakınmaktan olduğunu düşünüyorum. Ameliyattan hemen sonra varis çorabı kullandım ( 9 gün boyunca her gece çıkarıp gündüz tekrar giyerek). Açıkçası ameliyatlı iken eğilip kalkmak çok zor, hele ki varis çorabı giymek çıkarmak güç istiyor, bu süreçte iyi ki yanımda eşim vardı. Aklınızda bulunsun anneniz vs minyon ise güçlü bir yardımcı olsun yanınızda. Tam 9 gün boyunca her gece çıkarıp gündüz yeniden giydim. Pıhtı olmaması için doktorumuz aldırdı çorabı bize.
2 gün sonunda evimizdeydik. Yani ameliyattan iki gün sonra, eve geçince korse kullanmaya başladım. Owli premium bamboo. Kesinlikle kullanın, karnınızda boşluk hissi oluşuyor, o hissi de yatıştırıyor korse ve gerçekten karın bölgesindeki ödemleri de azaltıyor. 95 kg ile girdiğim doğumun 1 hafta sonrasında 83 kg ye indim. Sonrasında kilo alıp vermek bana kaldı. Bol bol su için, bebeğiniz ne kadar kendini yırtarsa yırtsın göğsünüzü tutturmaya çalışın, sütünüz gelmiyor olsa bile, hatta hastanedeyken bir emzirme hemşiresinden yardım alabilirsiniz. Bu arada hastanedeyken bebek uyuduğu vakitlerde hem yürüyüşünüze vakit ayırın hem de sağma makinesi ile sütünüzü sağmaya çalışın, süt kanallarının açılmasını sağlıyor. Mamajoo tekli USB almıştım-ikilinin çekim gücü nasıl bilmiyorum ama aynı ise ikili alın. Her memeyi 12-15 dk sağdırın. Okusak da izlesek de canlı anlatımla bir olmuyor.
Sütünüz gelmiyorsa mutlaka mama takviye edin, yoksa sarılığa kapılır. Ben mama olarak sma comfort kullanmıştım, sonrasında aptamil conformile geçtim. İkisi de antikolik mama. Yarın da bebelac nutrikonfora başlayacağız. Tamamen duygusal bu değişim. Olur da fayda görmezsem, duygusal kısmı bırakıp yarayan ile devam edeceğim.
Bez olarak prima premium care kullandım. Pişik yapmadı, böyle devam edeceğiz. 1 numarayı sanırım 1 ay daha kullanırız.
Kıyafet olarak soğuk bir şehirde yaşadığımız için hep uzun kollu kıyafetlere alıştırdım, biraz ısınırsa ince seçiyorum ama kesinlikle kolunu bacağını kapatıyorum.
Şapka kullanmayı 15. gün bıraktık, Yine de çok soğuk olduğunda takıyorum.
Göbeği 5.gün düştü, banyosunu göbeği düşünce yaptırdık.
Biraz dağınık anlatıyorum ama aklıma geldikçe yazıyorum, kafamda bir taslak oluşturmamıştım.
Biberon kullanmayın deniyor fakat ben kullandım, dayanamadım, meme reddi yaşatmadı, sonradan ne olur bilmiyorum. Philips avent 0+ anne göğsüne yakın emziği olandan.
Emzik de kullanıyoruz, sürekli istemiyor zaten, arada bir geveliyor, Philips avent ultra air 0-6 ay olanı.
Hastane çıkışınız bir tane olsun, çok kullanışlı olmuyor, pahalı parçalar gereksiz yere, bizde 4 tane vardı. Bir tane yetermiş.
Alt üst takımlar, çıtçıtlı zıbınlar (kollu-kolsuz), patikli tulumlar ((özellikle patikli tulumlar çok rahat) alın.
Reflü yatağını Şoktan 30₺ gibi bir şeye almıştık, onu hem anne yanı beşiğine koyuyoruz hem yanımızda taşıyoruz. Kullanışlı oluyor.
Ana dizini e bebekten aldık, alırken mutlaka sırtı kademeli olanlardan alın, tam yatış özelliği olsun.
Oto koltuğu olarak puset aldık baby enzo civilden, içine yine civilden bel destekli minderini aldık. Bebek arabası almayı düşünmüyorduk ama zor oluyor, alırken bebek arabasını da alın, hatta gücünüz varsa oto koltuğa dönüşen bebek arabalarını tercih edebilirsiniz.
Akordeon hurç edinin, içine bebek bezi, alt değiştirme bezi, temizleme pamuğu ve oğlan olduğu için açtığımızda suratımıza işemesin diye mendil koydum rahat oluyor. Alt değiştirme örtüsünü de şoktan 10lu 11,90₺'ye aldım, ölçüsü 60×90 olduğu için ikiye kesip kullanıyorum, kullanışlı oluyor.
Hoşgeldin Bebek ve Gebe Okulu isimli kitapları okuyun mutlaka, evinizde bulunsun. Hala açıp faydalanıyorum.
Süt artırıcı damla olarak galactago, emziren anne içecekleri olarak lactamil emziren anne sütü-lactamil emziren anne çayı-doğadan emziren anne çayı kullandım. Faydası oluyor mu derseniz bence olmuyor, yapısal ve ruhsal duruma bağlı, yine de bırakmaya korkuyorum.
Magnezyum kullanın, günde bir kere de Kızılay-Erzincan maden suyu tüketin mutlaka.
Benim saçlarım çok dökülmeye başlamıştı, demir kullanmaya devam ettim, durdu yeniden.
Depend külot kullandım, rahat ettim 1,5 paket kullandım, sonrasında pede geçtim. Kanama bazen oluyor bazen geçiyor. Bebeğin değil annenin kırkı olur diyenlerdenim, o yüzden geçmiş gibi olsa da 40 gün boyunca tedbirli gezin.
Anne-bebek bakım çantası olarak My Vallice kullanıyorum, inceleyerek almıştım, benim için kullanışlı bir çanta oldu, memnunum.
Bu arada hastanede fotograf çekilenlere hayranım, ben o pozları anca 12.gün verebildim.
Lohusa takımları filan çok abartılı geldiği için almamıştım, pişman değilim.
Bence bol bol ağız mendiliniz olsun, yumuşak seçin. 20-25 tane olsun.
Bebek şampuanı olarak Sebamed Yenidoğan kullanıyorum. Bebe yağı kullanmadım, kullanmayacağım. Losyon kullanıyorum.
Şekerli şerbetli gıdaları dayayacak büyükleriniz, dikkat edin. Ceviz, kuru incir, Antep fıstığı, Et (beyaz-kırmızı) yiyin, Rezene, kimyon, Su için yeter aslında.
Sorularınız olursa eğer gördüğümde dönerim, çok fazla gelemiyorum uygulamaya artık malum.