Evet güzel anneler, sonunda buraya benim de doğum hikayemi yazmak nasip oldu😊 30 temmuz cuma günü 39+3 haftalıkken öğleden sonra 12.30 gibi nişanım geldi. Doktorumun tavsiyesi üzerine bir tane ebe ile bu süreci beraber ilerletecektik. Kendisine haber verdim ve bana egzersiz yapmam gerektiğini, ada çayı içmemi, sancı gelirse sakin kalmamı önerdi. Ben de merdiven inip çıktım, evde spor bisikleti vardı onu sürdüm, plates topu ile hareketler vs derken saat 17.30 dan itibaren düzensiz gelen sancılarım başladı. Ebeme tekrar haber verdim ve bana dinlenmem gerektiğini, doğumun başladığını söyledi. Ama yemek vs derken saat 19.00 sonrası sancılarım artık 2 - 4 dk da bir e düşünce hastaneye gittik eşimle. Sancılarım düzenli olarak 2 dk da bir e düşmüştü ve yatışım yapıldı. Bu esnada ebem de hastaneye geldi ve muayene sonucunda 3 cm açıklık olduğunu söyledi. Sancılarım tam olarak omuriliklerimden vuruyordu ve sürekli bir wc çıkma ihtiyacı hissettiriyordu. Sancılar her geldiğinde ebem belime masaj yaparak beni rahatlattı. Bu süreçte kesinlikle bağırmadım, ağlamadım. Sessizce benden istenenleri yapıyordum 😇 1.5 saat sonra tekrar muayene olduğumda açıklığım 5 cm di ve ebem bu muayenelere ne kadar dayanıklı olduğumu gördüğü için açılmanı hızlandırmamı ister misin dedi, bende kabul ettim. Üç kez daha beni peşpeşe muayene etti ama her seferinde daha ileri gittiğini hissedebiliyordum, ve gene sessizce olacakları beklerken ebem bu sakinliğime çok şaşırmıştı😁 5 dk bile sürmeyen muayene sonucu açıklığım 8 cm olmuştu. Hemen doktoruma haber verildi ve doktor gelene kadar 10 cm açılma ile doğum haneye alındım. Suyum patlamamıştı, suyunu patlattılar kesinlikle hissetmedim ve doğum başladı. Yaklaşık olarak 20 dk sonra oğlumun o ince tiz ağlama sesini duydum 😇 doğumhanedeki süre daha kısa sürebilirdi ama bebeğimin suyu az olduğu için ve ben maalesef ki ıkınmayı beceremediğim bu süreç biraz uzun ve sancılı geçti. Yırtılmalarım olduğu için doktorum dikiş attı bunu da çok fazla hissetmedim. Baya yorgun düştüm ama bebeğimin dünyaya geldiği an itibari ile okadar mutlu kendimi o kadar hafif ve rahat hissettim ki bu duygunun gerçekten tarifi yok 😊 hastaneye gitmem ile doğumum arası tam olarak 3.5 saat sürdü😊 size önerecebileceklerim,
- en az 1 ay öncesinden egzersizlere başlamak
- bu süreçte size destek olabilecek birinin olması, benim ebem gibi😊
- Hurma, ahududu yaprağı çayı, ada çayı tüketmek
- ve ben hastaneye giderken annem suya Meryem Ana otunu koymuş, sure ve dualar okumuş suya. Meryem Ana otu suya atıldığı gibi açılma olmuş. Açılma evresini bu kadar hızlı tamamlamamın bir nedeni olarak da annemin duaları ve Meryem Ana otu olduğuna inanıyorum 😊 rabbim inşallah sizlere de çok güzel doğumlar nasip eder. Bebeğim şimdi beşiğinde mışıl mışıl uyuyor. Tek sorunumuz memeyi tutturamıyor olmam ama onunda üstesinden geleceğim inşallah😇