Burda hergun dogum hikayelerini okur ağlardım cok şükür banada nasip oldu. Bir panik atak hastası olarak ben bu süreci atlattiysam emin olun herkes yapar. Doguma girmeden önce aşırı sitresli ve paniktim belden yapilan igne canımı acıtır mi birda okudugum onca sey gercekmi degilmi diye eşime hakkini helal et diyerek girdim:) kapıdan el sallarkenki son bakışımız içimde bir sızı bırakmıştı. Ameliyat ekibi cok tatli cok guler yüzlü surekli sakinleştirmeye yonelik konusmalar yaptılar. Oncelikle ameliyat oldugum yer soğuk degildi herkes titredigini falan soylemis gayet normal bir ortamdi hatta ameliyata giriyo gibide hissetmedim bir odadan cikip bir odaya girmiş gibiydim. Neyse asil konuya gelelim oturur vaziyette duruyorsunuz belden girilen igneyi hissetmedim desem yeri yani gercekten damar yolu acitiyor ama belden girilen igneyi hissetmiyorsunuz anesteziyi verdiklerinde hafif bir elektirik çarpma hissi oluyor ama bu şey gibi düşünün mesala sarj aletini prizden cekersinizde elinize o an bi elektirik carpar ya onun gibi yani saniyelik bisey oda kolay gelip geviyor bir sey sıkıyorlar o igneden iceri o boylekalcaniz ve belinizi agirlastiriyor gibi bir his veriyo ama oda aci degil ağırlık hissi olarak düşünün sonra hemen sizi yatiriyorlar bu arada ben spinal oldum bacaklariniz yavas yavas isiniyor o an ben acaba uyusacakmiyim ya uyuazsam hemen baslarlarsa diye asiri panik olmuştum ama oyle bisey ki bacaginizi kaldirmak istiyorsunuz yok arkadas kalkmiyor ama yinede ya acirsa korkusu insani delirtiyor. Neyseki sonda takilacak dediler sifir aci sadece dokunduklarini hissediyorsunuz ve bu dokuada normal teninize dokua hissi değil o dokunma hissi bile cok az geliyor size. Kötü olan kısma geliyorum benim cok midem bulandı bana birazdan bulanacak dediler dediklero gibi o an bulandı birde bebek ciktikdan sonra bulanıyor mideniz o sira benim tansiyonuk yukseldi ve asiri terledim bebek cikinca zaten basladik dedikten 1 2 dakika sonr abebek cikiyor siz oni izlerken mide bulantinizi o an unutuyorsunuz. Bebek odaya gidiyor siz en fazla 15 20 dakika sonra cikiyorsunuz. Odaya gittiğinizde benim. Karnima bastirip kani akittilar biraz acitiyor ama oda 2 3 dakika sueuyor yani dayanilmaz bile olsa biten bisey burada dehset acidi öldüm bittim yazanlari gördüm abartiyotlar aciyor evet ama yani geciyor karniniza sonra kum torbasi koyuyorlar bu iyi biseymis oyle soylediler uyusukluk bir iki saatte geviyor yavas yavas agri geliyor ama agri kesiciden somra geciyor. Ilk kalkma islemi zor karninizda kiremit tasiyor gibisiniz ama kalktigimda ne midem bulandi ne basim döndü ilk yururken adim atmak zor ama kesinlikle bol bol yuruyun ben merdiven inip çıktım daha iyi toparladım ilk 4 5 gun yatip kalkarken zor ama inanin evladinizla ilgilenmeyi oyle cok istiyorsunuz ki biran önce iyilesmek istiyorsunuz. Lohusalik hamilelikden ameliyattan daha zormus yani en azindan benik icin oyle oldu uykusuzluk dusundugumden daha cok yıprattı endise ve korku bebeğime bisey olacakmis hissi gunden gune yerini sabir ve guvene bıraksana şuan 1 haftalık olmamiza rağmen hayatla bağlantım kopmuş durumda birden annelik sürecine girmek psikolojimi etkilemedi desem yeridir ama benden tavsiye ben lohusalik sürecinin yardimci olacak tek bir kisi ile rahat rahat olmasindan yanaydim. Ama bu zamanda anladim ki ne kadar cok aile bireyleri ile bir arada bakilirsa daha rahat daha huzurlu bir surec geciriyorsunuz herseyi kendiniz halletmeyi çalışmayın bırakın yardim etmek isteyen yardim etsin cunku ilerde zaten her isinizi kendiniz yapacaksınız hepinize kolay dogumlar olsun sormak istediginiz bisey olursa seve seve cevaplarım