Eveeet kızlar sonunda ben de doğurdum diyebiliyorum😊Çok çok çok uzun yazdım çünkü ben de uzun hikayeler okumayı çok seviyordum😂 2 ay 1 hafta önce bebeğime kavuştum.Sürekli ne zaman doğar erken gelir mi diye yazıyordum buraya 😂 Şimdi gelelim doğum hikayeme 😊 Artık burada doğum hikayeleri okuyup kendimi iyice korkutmaya başlamıştım,normal doğum isteyen ben (doktorumu bile özelde buna göre seçmiştim) bir anda sezaryen istemeye başlamıştım 38. haftamda.Artık dizlerim ağrıyordu her gün çünkü tam 21 kilo almıştım.Dayanamıyordum ve doğurmak istiyorum.38. haftamın ilk günü doktor randevuma gidip 39+3′e kadar bekleyip eğer normal doğum başlamazsa sezaryen yapmak istediğimi doktoruma söyledim ama doktorum hiç olmazsa 39+2′de normal doğum deneyelim dedi ve beni çatı muayenesine aldı.Doğumumu da ateşlemek için sıyırma hareketi diye bir hareket yaptı.Çatı muayenesinden korkanlar için diyorum çatı muayenesi abartılan bir şey değilmiş saniyelik bir şey ama sıyırma hareketi canımı yakmıştı.Çatımın dar olduğunu ama bebeğimin de kilosu çok olmadığı için normal doğumu denemek istediğini ve normal doğum şansımın %50 olduğunu söyleyerek beni eve gönderdi.Çatı muayenesinden sonra belime ve karnıma biraz ağrılar girdi ama normal bu ağrılar demişti.Ben de eve gelip pilates topuna oturdum biraz çünkü belimin ağrısı geçmek bilmiyordu asla ve pilates topuna oturmak iyi geliyordu.Ve sabaha kadar bekinin ağrısı kesintisiz devam etti ama biliyordum ki sancı filan değildi çünkü sadece belim ağrıyordu ve kesintisiz bir ağrıydı.Buradan okuduklarımda sancının belli aralıklarla geldiği yazıyordu.Bel ağrımla sabaha kadar bekledim.Sabah 10′da doktorumu aradım ve belki doğum başlamıştır kilinikte bekliyorum seni dedi.Doğum sancısı değildir zaten diye yanıma hiçbir çanta bile almamıştım😂 Gittiğimde 2 cm açıklık olduğunu ve boştan yere sancı çekmemem için hastaneye yatıp epiduralimin yapılması gerektiğini söyledi.Zaten ev ve hastane arası 5 dakikaydı.Bu esnada eşimin amcası bizi götürmüştü ve fırıncılar yolda marketlere ekmek bıraka bıraka gitti😂😂 Hastaneye gittiğimizde nstye girdim ama sancı 5-6 çıkıyor ama ben ağlıyorum bel ağrısından😂 Ebe diyor ağrın var mı,ben diyorum evet var ama nstye göre sıfır sancımın olması gerekiyor.Meğer benim bel ağrım kendi ağrımmış doğumla alakası yokmuş😂 Sonra epidurali taktırmak için ameliyathaneye çıkardılar beni orada çok kolay oldu her şey.Epidurali yaparken tek tek her şeyi söylüyorlar işte şimdi soğukluk olacak sadece bir şey sürüyorum,şimdi takıyorum vs. diye hiç abartmıyorum sıfır acı yani.4 cm filan açıklık beklemediler 2 cm ilken taktılar.Sonra odaya indim ağrı kesiciyi yaptılar ve suni sancıyı vermeye başladılar.Ve en ufak bir sızı duyarsam söylememi istediler çünkü hemen hemen saatte bir ağrı kesiciyi tekrar yapmaları gerekiyor ki ağrı sızı hissetmeyelim diye.Nstye başladılar o sırada benim sancılar 80ler-90lar ama asla hiçbir yerim ağrımıyor hatta eşimle konuşuyorum gülüyorum filan çok rahat sanki yarım saat önce ağlayan ben değilmişim gibi.O sırada ebe gelip suyumu patlattı yine bir şeyler oluyor ama hiçbir acı vs hissetmiyorsunuz resmen bu şekilde 20 tane çocuk doğururum ben😂😂 Sonra biraz eşimin koluma girip yürümemi istediler,yürüdük.Sonra tekrar nst ve arada gelip açıklığımı kontrol ediyorlar ama açılma bir türlü ilerlemiyor.İşte ebe parmaklarıyla açıklık yapmaya çalışıyor(tabiki yine hiçbir şey hissetmiyorum).Ben epidurali uyuşturma gibi bir şey sanıyordum şöyle bir şeymiş aslında “ağrıyı yok etmek”.İşte bebeğin kafasını girmeye zorladığını ama çatımın müsaade etmediğini böyle giderse bir saat içinde sezaryene alınabileceğimi söylediler.Ve tam bir saat sonra benim açılmam 9 cm olmuştu.Biraz daha yürütüp odamda ıkınma egzersizleri yaptırmışlardı.Ben Banu Çiftçi’nin ıkınma videosunu izlemiştim onun bana faydası çok oldu.Zaten hastanede nasıl ıkınmanız gerektiğini herkes söylüyor.Dediğim doktorun “Ikınmaya gücüm kalmadı dediğinizde anda bile birkaç saniye daha ıkınma payınız vardır.Bebeğinizi 10 dakika veya 30 dakikada kucağınıza almanız sizin elinizde.” sözü çok etkili olmuştu."Bu esnada ben eşimi de tanımda istemiştim o da geldi.Tüm doğum boyunca tek canımı acıtan şey karnıma bastırmalarıydı onun sebebi de maalesef çatımın dar olmasıydı.Her neyse 5 ıkınmada bebeğimin kafası çıkmaya başlamıştı ki doktorumun eşime birden bak bak dedi ve maalesef eşim boş bulunup baktı ve çok korkmuştu😂Sonra bebeğimizi gördüm ama vücudu bembeyazdı ve saçları simsiyah.Bana o annelerde olan “Ay yanağıma koysunlar.” hissi olmadı tam tersi çok korktum dedim inşallah göğüsüme koymalar bu bebeği😂 Birden bembeyaz kesildi bayılacak gibi oldu ve doktorum odadan çıkardı eşimi😂😂 Bebeğimi giydirirsen benim dikişimi attılar yine hiçbir şey hissetmedim.Ardından beni giydirip odaya geçirdiler.Ve odaya gider gitmez kustum😂 Aldığım gecelik takımı filan hiçbirini giymek hiç aklıma bile gelmedi o telaşla.Sonra bebeğim geldi.10.30 gibi girdiğim hastanede 16.48′de bebeğim kucağındaydı artık.Benim zaten 2-3 ay öncesinden sütüm gelmeye başlamıştı tek problemim göğüs ucumun olmayışıydı.Ama bebeğim emmişti.O gün gündüz iki kere gece bir kere emmişti.Bebeğimi uyandırmam gerektiğini bile bile uyandıramıyordum ve uyumasına izin veriyordum.Doğumuma daha var diye annemi şehir dışına göndermiştim o yüzden doğumuma yetişemedi ve kayınvalidem benim kalmıştı.O da bebeğin ne kadar güzel uyuduğu filan söylüyordu hep 😂 Bu konuda ebelere çok kızıyorum asla 2 saatte bir kesin emzir dememişlerdi.Aslında buralarda hep okumuştum sırf bu yüzden biberon bile almıştım ki bebeğim sarılık olmasın diye.Ardından ertesi sabah işitme testi,topuk kanı derken bebeğimin çişini yapıp yapmadıklarını sordular ve ben buna asla dikkat etmemiştim.Sleppy bebek bezi almıştım akıllı bezmiş,önünde sarı çizgi varmış ve eğer bebek çişini yaparsa maviye dönüyormuş.Bana bunu söylediler ama ben çiş denilince kaka aklıma gelmişti sadece ona dikkat etmiştim.Sonra oturduk 4 saat boyunca bebeğimin çiş yapmasını bekledik😂Sonunda yaptı ve taburcu edildik.Bu esnada bana tek bir gecelik takımı yetti.Bebeğime de sadece bir hastane çıkışı yetti.Toplam 4 hastane çıkışı koymuştum,kendime de iki çift gecelik takımı ve birkaç iç çamaşırı koymuştum ama depend yetti sadece iç çamaşırına hiç gerek yoktu.Bebeğim 2.850 doğdu 1 numara sleppy kullandım belki sizlere de fikir verir.Toplam yaklaşık 34-36 adetti pişik yaparsa değiştiririm diye az almıştım ama pişik yapmadı.O yüzden yaklaşık 112 adet olandan bir daha sipariş verdim ve 2 numaraya geçene kadar tam yetti.İşte bebeğim iki emiyor sonra uyuyor gözünü dahi açamıyor ama biz bebek ne güzel uyuyor hala derken 3 gün oldu ve eşimin kuzeni geldi.Bebeğin sarılık olduğunu,sarılığın uyku yaptığını ve bunun kısır döngüye girdiğini söyledi.Hemen süt sağma makinesini getirip sütümü sağıp biberonla vermeye başladık ve 3-4 sefer böyle yaptıktan sonra resmen kızım artık gözünü açıyordu.2 saatte bir bu şekilde düzenli beslenmesini yaptıktan sonra sağlık ocağındaki ebe topuk kanı için 7 günde oraya götürmemizi 5. gününde sarılık için kritik olduğunu ve hastaneye götürmemizi söyledi.Gittik ve bebeğimde sarılık çıktığı için yatışımız yapıldı.Bir gün makinede kaldı kızım ama aynı odadaydık şükür.Kan şekeri yerindeydi.Ertesi gün sarılığı düzelince taburcu olduk.Kendime o kadar kızıyorum ki insanlar sütü olmadığında bile mama verip sarılık olmasını engelliyorlar ama benim aklıma sütümü sağıp vermek aklıma gelmemişti.Ayrıca topuk kanından sonra bizi aradılar bebeğimde tiroid olduğunu tekrar bir topuk kanı vermemiz gerektiğini söylediler.Eğer aranmazsanız bilin ki bebeğinizde hiçbir problem yok çünkü sadece problem çıkanlara dönüş yapılıyormuş.Bende de hamilelik hipertiroidi çıkmıştı ama 9. haftamda hemen tedaviye başlamıştım hamileliğimin son 3. ayında da ilacımı bıraktırmış doktorum ve bebeğimi etkilemeyeceğini söylemişti.Ama bebeğimde tiroid olduğu söylenince çok canımız sıkılmıştı hem de normal değerlerin 2,5 katıydı.Bilmeyenler için belirteyim eğer bebeğinizde tiroid çıkarsa tedaviye geç kalınan her ay bebekte belli oranda engel oluşuyormuş.Hemen tekrar sağlık müdürlüğünü aradım yeniden,kendi durumumdan bahsettim ve tedaviye geç kalınmaması adına hastaneye gidip damardan aldırarak tiroidine baktırmamız tavsiye edildi.Baktırdık ve hiçbir şey çıkmadı.Bir hafta sonra da topuk kanı sonucunda hiçbir şey çıkmadı.Bebekler ilk doğduklarında bulundukları ısıdan bile etkilenip değerleri farklı çıkabiliyormuş.Bunları neden anlattım sizlerin de başına gelirse bizler gibi aşırı panik yapmayın başkalarının da bu problemi yaşadığını,sonuçların yanlış çıkabileceğini bilin ama önleminizi de bir an önce alın.
Çok çok uzun oldu hakkınızı helal edin 🤗 Sormak istediğiniz sorular olursa ben buralardayım diyeceğim ve siz de daha ne anlatacaksın her şeyi yazmışsın zaten diyeceksiniz😂😂