Selam Kızlar 😊 Doğum yapalı 5 gün oldu bir fırsat bulursam bende hikayemi yazmak istemiştim anca fırsat bulabildim bebişten 😊
Öncelikle şunu söylemek istiyorum, her hamilelik ve her doğum kişiden kişiye değişir. Benim böyle oldu diye sizlerinde böyle olacak diye birşey yoktur. 😊🌸
Bu benim ilk hamileliğim. Hamileliğimin başında aşırı mide bulantıları ve son aylarda gebelik şekeri dışında hic bir sıkıntım olmadı şükürler olsun. 🤲
36.haftadan sonra artık doğurabilirim, bugün doğurucam diye her anım tetikte beklemekle geçti. Birazda artık gerçekten dayanılmaz olmaya başlamıştı, yalancı sancılar artmıştı hareketim kısıtlanmıştı. Bebeğimi bir an önce kucağıma almak istiyordum. 37.haftada çatı muayenesi yapıldı ve 1 cm açıklığım vardı. Muayene sonrası o gün nişan sandığım ama nişan olmayan bir akıntı gelmişti. (Çatı muayenesi yapılırken hiç canım yanmadı.) Ooo tamam 38.haftada gelir dedim kendi kendime ama gelen gideni bırak açılma bile ilerlememişti 😅 39.haftada artık pes ettim ister geeel ister gelme dedim. Gebelik şekerime bağli olarak en fazla 41.haftaya kadar bekleriz demişti ebemiz eğer gelmezse 40+3 gibi muayene eder suni ile başlatırız doğumu demişti. Ama 5 gün önce gece 3 gibi tuvalet ihtiyacı için uyandım ve tuvalet sonrası akıntıyla karışık açık pembe renkli kanamamın geldiğini gördüm. 5 dk geçmeden kasıklarımda hafif regl sancısı gibi bir sancı ve belimde de ağrı hissettim. Kanamayı görünce panikledim tabi hemen ebeyi aradım ve onun nişan olduğunu sakin olmamı söyledi. Halbuki ben çatı muayenesi sonrası gelenin nişan olduğunu sanıyordum🤦♀️ Daha sonra 1 saat kadar durumumu takip etmemi sancılarda sıklaşma ve artma olursa veya suyum gelirse aramamı söyledi. Aradan bir yarım saat kadar sonra tekrar tuvalet ihtiyacı hissettim ve peçeteye sızıntı halde suyumun geldiğini gördüm. Ebemi tekrar aradım, öğlen muayene için yanıma geleceğini söyledi. Ben öğlene kadar duşumu aldım evimi toparladım vakit geçirmeye çalıştım. Öğlen ebe eve geldiğinde tekrar bir çatı muayenesi yaptı ve açılmamın 2 cm olduğunu söyledi. 🤭 İşte o zaman bir heyecan bastı bana. Bu sırada sancılarım 10 dk ile 15 dk arası gelip gidiyordu şiddeti azdı. Suyumun gelmiş olmasıyla 24 saat içinde bebeğimi kucağıma alacağımı biliyordum 😊 Ebe dinlenmemi doğum için enerji toplamamı akşam 7de hastanede nst ye gireceğimi söyledi ve gitti. Akşama kadar sancılarım hafifledi hatta bir ara sancı sıklığı yarım saate düştü. Eyvah dedim gelmeyecek sancılarım gidiyor 🤦♀️ Akşam olup hastaneye gittiğimizde nst ye girene kadar durum böyleydi. Nst ye bağlandım ve 10 dk sonra inanılmaz kasılmalar gelmeye başladı. Doktor o kıvranışlarımı görünce muayene etmek istediğini söyledi ve muayene etti. 4 cm açılma olmuştu 🤭Doğum başlamış dedi ve doğum odasına alındım hemen. Eşimle beraber doğum odasında ebemizin gelmesini bekliyorduk aynı zamanda düzenli kasılmalarım gelmeye devam ediyordu ve gittikçe şiddeti arttı. Ben ne olur ne olmaz diye hastane çantasını arabaya koydurmuştum belki doğum başlar diye içime doğmuş 🤭 Saat gece 12 ye kadar sancılarımı ayakta karşıladım. Odanın içinde sürekli geziyordum, sancı geldiğinde nefes teknikleri ile karşılamaya çalıştım hep. Saat 12 de ebe açıklığıma baktı ve 6 cm olmuştu 🤭 Suyu patlatalım doğum hızlansın dedi ve patlattı. Herşey o andan sonra başladı 😅 5 dk da bir gelen sancılarım 3 dk da bire düştü ve 1.5 dk sürüyordu. Sıcak su kasılmalara çok iyi geliyor belime bacaklarıma sıcak duş uyguladık. Her sancım geldiğinde istemsiz bir ıkınma isteği geliyordu. Saat 2 buçuga kadar böyle devam etti ve ebe tekrar açıklığıma baktı 10 cm olmuştu 🤭 hemen yatağa yattım ve o an büyük tuvaleti yapma istegi gelmişti. Sancım 1 dk da bir geliyordu ve bir kaç ıkınma ile 30 dk sonra saat 3te minik adamım kucağımdaydı 💙 Eşim bir dakika bile elimi bırakmadı. O kadar çok destek verdi ki bir kere daha şükrettim böyle bir adamla evli olduğum için. O saçlarımı okşarken bebeğimiz kucağımdaydı. Tam söylenilen gününde doğdu bebeğim. Kendi sancılarımla, kesisiz epiduralsiz, suni sancısız aldım kucağıma. Ne sancı nede ağrısı kaldı aklımda. 5 günlük bebeğim yanı başımda yatıyor. Bazen bakıp Allahım bunu ben mi doğurdum deyip hayret ediyorum 🤭 Öyle muhteşem bir duygu ki kelimeler yetmez o anı anlatmaya. Rabbim tüm isteyenlere nasip etsin inşallah 🌸 Doğum bekleyen annelere de kolaylık versin inşallah 🌸