Kubra1090 Merhaba kızlar 24+5gunluk gebeyim. 21 haftalikken detaylı ultrosonumda bebegimin kalbinde parlaklik oldugunu gorduler. İnternetten arastirdim down sendromu bulgusu olabilir diye. Fakat doktorlar down olmasi icin bir cok bulgu bulmalari gerekir dedi. ikili testim düşük risk. Sizde de kalpte parlaklik yasiyan oldumu yada parlaklik diyip doğum yapanlar ?
Minoo01 Kubra1090 parlaklık vardı delik var dedi doktorum. Doğumdan sonra kalp doktoru da baktı delik vardı kalbinde. 6 ay içinde kapandı ama şükür 🙏🏽
Gkc92 Kubra1090 tek başına parlaklık genellikle ni şey ifade etmiyor benim de bebeğin böbreklerinde genişlik var tek genişlik olduğu için önemli değil takip etcez dediler daha sonradan kapanabilme ihtimalleri var
Emosss35 Kubra1090 bebegimde de vardi fetal eko istedi doktorum gittigim de gecmisti ekoya ilerleyen haftaalrda kapaniyor takma sakin kafana
Kubra1090 Minoo01 cok şükür sizin doktorunuz ne diyordu peki kalpteki parlaklik icin ? Downla iliskisi varmiymis sadece tek bir bulgu
Minoo01 Kubra1090 hayır. Delik var dedi. Parlaklık görüyorum delik olabilir demişti. Dediği gibi de çıktı.
Asuman06 Merhaba Benim bebeğimde de bagirsakta parlaklik göründü 3 lu tarama testinde. Detaylı ultrasyonu bekliyorum. Takmamaya calisiyorum ama uster istemez düşündürüyor
Gizmom Asuman06 bağırsak gelişme zamanında gittiyseniz parlak görünüyor, bir sonraki kontrolde kaybolacaktır. Benim o sekilde oldu
zllcnlky Kubra1090 görümceme de demişler, parlaklık var, kalpte delik olabilir diye. Ama sonradan kapandı o. Şimdi 5 yaşında kızı, hiç bir sorunu yok. Icinizi ferah tutun. Belki sizinde korkulacak birseyiniz yoktur. Hayırlısıyla alın kucağınıza inşallah
mom- Kubra1090 benimde yavrumun bağırsağındaki vardı o haftalarda geçmişti inşallah dizinde geçer sadece o bulguyla teşhis konulamaz down diye en kesin sonuç downda amniyosentezdir içinizi ferah tuutun siz
Mom01 Kubra1090 benimde ikili testim düşük riskli benim de detaylıda kalbinde parlaklık var doktor tek başına bir bulgu değil dedi önemsemedi bile geçer zamanla dedi
Zeyzey97 Kubra1090 benim bebegimde de parlaklik vardi canım dogdugunda 2 3 mm delik vardi erken dogmustu kuveze alinmisti orda kalp feln bakildi 6 aya gelmeden kapandi
1busraa Kubra1090 ben doğum yapalı 48 gün oldu canım.bana da 16 haftalıkken kalpte parlaklık var dendi üçlü test yaptır dedi doktor yaptırdım normal çıktı .bende çok korkmuştum down sendromu felan diye ama onun için başka şeyler de gerekiyormuş korkma üçlü test yaptır.cok şükür kızım sağlıklı dogdu down sendromu felan değil sadece kalbinde ufak bir delik varmis o da yenidoğan larda oluyormus 4 ay sonra kontrole cagirdi doktir o kadar yani .kalpte parlaklik ise son haftalarda yok oluyor canım ben sordum son haftalarda hatta her gittiğimde sordum başka başka doktorlara gittim parlaklık yok olmuştu korkma yani
Kubra1090 1busraa 3 lü test yaptırmaya geç kaldim. 2 li test yaptırmiştım ama dusük risk çıkmıştı. İnşAllah sağlıklı doğar bebeklerimiz ❤
Rumrumrum Kubra1090 bendede 20. Haftada detaylı ultrasonda kalpte parlaklık göründü. Doktor çok korkuttu direk bebeğiniz ya down sendromlu yada kalp hastalıklı doğacak kontrol edeceğiz dedi sonra başka doktorlara gittim ve başka doktor çok ilgilendi bu bir bulgudur tanı değildir biz doktorlar olarak en ufak bir risk bile olsa en kötü ihtimali söylemek zorundayız dedi büyük ihtimal böyle bişeyler karşılaşmayacaksın ama yinede biz söylemek zorundayız çünkü bir sıkıntı çıktığında ben böyle bir çocuk dünyaya getirmek istemezdim neden söylemediniz deniliyor o yüzden biz doktorlar en ufak şüpheyi bile söyleriz dedi. Eğer başka bulgu ve belirti yoksa tek başına önemli değil kafana takma dedi çok rahatladım tabi yinede insanın içinde bir şüphe kalıyor inşallah hepimiz sağlıklı bi şekilde alırız kucağımıza sende sıkma canını. He bu arada parlaklığın geçip geçmemesi önemli değil önemli olan o haftalarda öyle bir belirtinin olması dedi yani parlaklık geçince risk azalmış olmuyor
Kubra1090 Rumrumrum evet bende onu merak ediyodum parlaklık gidince risk azalıyormu diye. Şuan kaç haftalıksın canim
Rumrumrum Kubra1090 yok canım down sendrom için risk azalmıyor önemli olan o haftalar arasında öyle bir bulguya rastlanmasıymış ama kalp rahatsızlığı bakımından tabiki parlaklığın geçmesi ve normal olması güzel bişey ama inan çok dert edilecek birşey değil bence bazı doktorlar sırf sorumluluk almamak için herşeyi söyliyimde benden çıksın diyolar çok korkutuyor ama tecrübeli bir doktora denk gelirsen sadece kalpte parlaklık olunca başka bir bulgu olmayınca riskin ne kadar az olduğunu söyler. Hem her türlü testi yaptırsakta herşey iyi olsada mutlaka bir risk her zaman var sonuçta bir kapalı kutu ve neyle karşılaşacağımızı bilmiyoruz sağlıklı denilip sıkıntılı doğan birsürü yavrucak var hadi onu geçtim bebek sapa sağlam doğuyor o zaman bile hastalıkları ortaya çıkmıyor 6 ay içinde bazen 2 yıl içinde belli oluyor bazı genetik rahatsızlıklar. Annelik böyle bişey işte hep bi kaygı duyucaz Allah kimseyi evladıyla sınamasın
Zeyzey97 Kubra1090 ben delik mi diye sordum hayir bu parlaklık gecer dedi doğduktan sonra delik gozuktu