Merhaba sevgili anneler, 9 ay boyunca buradan hep pozitif doğum hikayeleri okudum. Çok bilgi öğrendim buradan ebelerim ve doktorum baya bilinçli bir annesin diyordu hep. Özel ve devlet hastanesinde rutin kontrollerime gittim. Ama iş kesinlikle doktor ve ebelerde bitiyor. Özeldeki doktorum Türkiye’nin en iyi doktorlarındandı ama kolaycılıktan sezeryana kaçtığını biliyordum çevremden. Devletteki ise yeni atanmış istekli arzulu bir doktordu tam aradığım güven veren cinsten normal doğumu aşırı destekliyordu benim istediğim buydu. Hatta bi gün öncesinden rutin kontrolünü yapalım gel diye mesaj atan bir devlet hastanesi doktoru. Bu işte psikoloji önemli hep pozitif düşündüm yaparım dedim ve yaptım. Etrafımda normal doğuran yoktu ama herkes zorluğundan bahsediyordu takmadım siz de takmayın. Hamileliğim neredeyse sıfır sıkıntı bulantısız şekersiz tansiyonunsuz geçti rahattı 10 kilo aldım sadece. Gelelim 22 Temmuz perşembe sabahtan adet sancım vardı nişanım gelmiş. O gün gece 3′e kadar 5-6-7 dakikada bir düşene kadar sancımı evde çektim. Yaklaşık 20 saat. Ebeler şok ilk doğumda bu aşama en zor aşama dedi. Sırf nst ve çatı muayesi olacağımı bildiğim için gelmedim dedim güldüler. Neyse. Duşa girdim, çömeldim, yürüdüm. Zaten son 3 haftadır hurma, perine, ahududu ve adaçayına devam ediyordum. Baktım nişan çoğalıyor kırmızıya döner gibi oldu. Korktuk ve gidelim artık dedik hastane 5 dk olsa da. Benim için en önemli nokta Meryem ana otu idi eşim sureleri okuyup koydu ve bir yarım bardak içtim ve evden çıktık. Zaten çıkarken açılıyordu dedi. Hastanede acilden giriş yaptık ve ebeler kontrol etti 4 cm 10 gün önce 1 idi. Onlar yatış yaparken soruları cevaplıyordum sancım gelince dolanıyordum. Bu arada sancım vajinadan ve bacağımın üst tarafından vurdu. Odamız ayarlandı. Ebelerden biri sanki sancı sıklığın düştü bi daha bakalım dedi 15 dakikada 5 olmuş. Biz seni odaya yollamayalım suyunu patlatalım dediler. Su temizdi. Birden 10 dakika içinde belki 2 sancı ya çektim ya çekmedim tam açıklık oldu. Eşime 7 cm oldu bebeğin eşyalarını getir dediler ben şok 🤯. Sancı geldiğinde ıkındım ama çıkmadı iyi beslemişsin dediler bebek 3.700 gelmiyor. Saçını görüyoruz diyorlar ıkınıyorum yok çıkmıyor. Orada başarısız kaldım belki daha kısa olabilirdi doğum ama buna da şükür. Doktor arandı müdahele şart dediler. Hemen 10 dakikaya geldi doktorum. Birkaç kesi atıldı. Ikındım. Ve üstten bastırma oldu ebe tarafından iki defa orada çok bağırmışım eşim ve ailesi duymuş babamlar yoldaydı gece 5 gibi 😅Cidden çıktığımda ses telim acıyordu ama umrumda değildi. Bu Arada bebek çıktı ve doktoruma ağlamıyor dedim ten tene temas yaptık ve ağladı paşam 🥰 dikişler kaç tane bilmiyorum ama tenim hassas olduğu için 1 saat yani doğumdan daha uzun sürdü. Doktor çatın tam sınırdaydı bebek iriydi özeldeki doktor seni kesin sezeryana alırdı diye dalga geçiyordu ve senin çaban olmasaydı bu kadar açıklık hızlı ilerlemeseydi olmazdı dedi. Zaten pazaryesi 40. Hafta dolduğu için suni ile başlayacaktık ve ben hiç istemiyordum bunu öğrendiğimden bir gün sonra doğurdum ve sancım hiç yoktu. Gerçekten bebekler geleceği günü biliyor. Canım oğlum yanımda uyuyor mışıl mışıl ilk idrak edemedim benim olduğuna ve normal doğurduğuma 😂 Plasenta ağaç dibine gömmek için istedim tamam dediler ama arada kaynadı kaldı 😅 Size Umut olmak istedim çünkü hep böyle hikayeler okurdum. Doğumun her türlüsü zor önce kafada bunu halletmek gerekiyor bence. Ama sonuç çok güzel. Bu arada Meryem ana otu 1 saat içinde tam açılmış eşimi hemen eve yollayıp çıkarttırdım rahim toplanması için. Çok inanıyordum siz de deneyin bence. Hepinize sevgiler kolay doğumlar dilerim 🙏🏻☺️