Hamileliğimin başından beri forumları aktif takip etsem de fazla yazan bir kullanıcı değildim. Doğum hikayemi yazacağımı da pek sanmıyordum aslında. Uzunca bir yazı olabilir. En baştan çocuk yapma kararı almamızdan başlayacağım.
39 yaşındayım 6 yıldır evliyim çalışan bir kadınım. Hem çalışıp hem çocuk yapmak bana zor geliyordu eşim de mevcut koşullarda çocuk yapmayı çok mantıklı bulmuyordu. Çocukları seviyor fakat ebeveyn olma sorumluluğu almak çok istemiyorduk. Biyolojik yaşım ilerledikçe ve mahalle baskısı arttıkça çocuk yapsak mı yapmasak mı, ilerde pişman olur muyuz diye düşünmeye başladım. Eşim ben pişman olacağımı düşünmüyorum ama eğer sen pişman olursan bunun sorumlusu ben olmak istemem dedi. Artıları eksileri düşünürken ben bi doktora gideyim genel bi muayene olayım yaşım ilerledi belki de olmuyordur dedim. Muayenede dr yumurtalıklarımın çok aktif olmadığını söyledi, iki tane myomum varmış ve yumurta rezervim de 0.35 çıktı. Dr olmaz diye bişey yok ama yaşın da göz önünde bulundurulduğunda bir kaç ay dene olmazsa gel tüp bebek için konuşalım dedi. Eşimle bizi maddi manevi aşağı çekecek bir tüp bebek denemesi düşünmüyorduk olursa olur olmazsa olmaz kafasındaydık. Dr biraz olumsuz konuşunca hem geç kalmış gibi hüzünlendim hem de zaten olmayacak heralde düşüncesiyle bir rahatlama gelmişti. Derken korunmayı bıraktığımız ay heman hamile kaldım.konteolden 3 hafta sonra dr a gittiğmde dr ufak bir şok yaşadı survivor bebek dedi kızıma. Miyomların büyümeye devam edebileceğini hamileliğimin ağrılı geçebileceğini büyük ihtimalle sezeryan doğum olacağını söyledi. 20. haftadan sonra myomların büyümesi durdu hiç ağrım da olmadı. Çok rahat bir hamilelik geçirdim, bulantı kusma kanama vs hiç bi sıkıntım olmadı. 37. Haftada dr myomların normal doğuma engel teşkil etmediğini normal doğurtmak istediğini söyledi. En başından beri normal veya sezeryan olsun diye bir isteğim yoktu sağlıkla bu süreci atlatmaktı isteğim. 40. Haftaya kadar vaktimiz var dedi. 40+2 de 3 Temmuzda yatışım yapıldı hiç açıklık ve sancı yoktu bebek de yukarıdaydı. Sabah 10:30 da suni verilmeye başlandı 2 kez bebeğin nabzı düştü 5-6 saatin sonunda hala sancı ve açılma olmadığı için ve bebeği riske atmamak için genel anestezi ile sezeryane alındım. Kendime geldiğimde büyük bir acıyla uyandım acıdan ağlayıp bırakın artık beni dediğimi hatırlıyorum. Eşim beni teselli etmeye çalışıyordu kızımız çok güzel diyordu bebeği kucağıma verdiklerinde acıdan gözüm görmedi bir süre bebeği. Hep anlatılan o ilk büyülü an duygusu yaşamadım. 2 gün boyunca gaz sancısından yatamadım sandalyede oturdum hastanede. Gaz sancısı omuzlara vuruyomuş ve ağrı kesici ile geçmiyomuş. Sağ omzuma vuran ağrı uzanmak istediğimde kaburgama kurşun gibi saplanıyor su geçirmez bandaj için bir türlü yatamıyordum. En sonunda otururken yaptılar pansumanı. Kaç ağrı kesici yapıldı bilmiyorum. Sezeryan sırasında miyomlarım da alındığı için zor bir operasyon geçirmiştim. Hiç bu kadar ağrılı bir doğum yaşayacağım aklıma gelmezdi üstelik sezeryandı.
Bebeğim çok güzel sağlıklı ama tam anlamıyla alışamadım hala. Lohusalığımın 3.gün0nden beri istemsizce duygu boşalması yaşayıp ağlıyorum. Lohusa hüznü denen şey olduğunu öğrendim. Sizlere verebileceğim en büyük tavsiye doğum sonrasına da hazırlayın kendinizi. Hamilelik balayı gibi hemen gelip geçiyor sonrası annelik bitmeyen bir süreç. Herkes evladını kucağına aldığında, nasıl aşk gibi duygular yaşadığını anlatır ama lohusa lık hüznünden kimse bahsetmez. Oysa o kadar çok anne yaşıyormuşki bu durumu. Başıma gelene kadar sadece hamileliğe ve doğums odaklandığımı sonrasına hiç hazır olmadığımı farkettim. Eşim benden daha fazla hazırlanmış bu duruma her anda benden daha metanetliydi. Ben şok içinde herşeye yerli yersiz ağlarken bunun hormonal olduğunu çok normal olduğunu ağlayıp rahatlamamı söyledi. Çocuk fikrini ben gündeme getirmişken eşim benden daha iyi hazırlanmış adapte olmuştu bebeğe. Bunun için de ağlıyorum duygulanıp. Hayattaki en büyük şansım eşim. Size tavsiye bir youtube kanalı paylaşmak istiyorum yenidoğan bakımıyla ilgili. Sizleri nelerin beklediği neyi nasıl yapmak gerektiğiyle ilgili çok güzel bir kanal. Ben çok faydalandım. Umarım size de faydası olur. Sağlıcakla kalın.
https://youtube.com/c/UzmDrOsmanG%C3%96N%C3%9CLAL