Evet ihtiyaç halinde çağırılacaktır ibaresi vardı resmî yazıda , ona istinaden başlatmışlardır, ya da yök e bağlıysanız belki ondan kaynaklıdır bilemiyorum 🤷🏻♀️ . Yani belki ihtiyaç yoktur ama işte ucu açık olduğu için dediğiniz gibi amirin insiyatifine kalmış durumda.